Duracell kanin

När jag väl kom ur sängen i morse, sov länge, har dagen gått i ett. Jag började som jag nästan alltid startar dagen, en morgon PW, i snö och snålblåst. Inne i värmen igen, tändes brasan och jag åt frukost. Gjorde lite hushållssysslor, tvätt, dammsuga etc. 



Bytte om till träningskläder och åkte in till Friskis, gick på ett pass och avslutade lite lätt på gymmet. Stannade och handlade på vägen hem, barnen kommer hem ett par dagar så kylen behövs fyllas. På affären ringer Albin , vill ha skjuts från skolan så jag gasar hem. 


Pappa kom förbi och hämtade mina skidor, nu ska här åkas, om det ändå kunde bli minus grader igen. 
Innan det var dags att hämta hem resten sv barnaskaran hann jag hänga nästa maskin som var klar. Hämtade dem små på dagis, Linnea hos en kompis och skyndade hem för att börja med middagen, tidig middag, innebandy match i stan kl 17. Undertiden jag lagade mat fick barnen plundra granen, så jag kunde kasta ut den genom dörren. 😊
Matchen gick inget vidare, förlust 4-2, det är bara att ladda om, men Linnea var grymt besviken. 


Idag har Linus namnsdag , så jag fixade lite chokladmuffins med marshmallows som vi åt innan jag bäddade ner dem små. 


Jag klädde på mig och gick ut för att skotta bort den sista tunga snön utanför dörren, fryser det på blir det isbana.


Nu tar jag kväll 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0