đŸŒč Ett sista farvĂ€l đŸŒč



Det var vĂ€ldigt enkelt och vackert  i kyrkan. Vi var en liten skara som kom, det var pappa med fru, min bror, vi lĂ€mnade dem smĂ„ hemma. Emelie har kommit hela vĂ€gen hem frĂ„n TrollhĂ€ttan. 
Farmors tvÄ bröder, pappas kusiner Anna-Karin och Alice med respektive.


PrĂ€sten hade bĂ„de konfirmerat pappa och begravt min farfar. En mycket go prĂ€st😊


TĂ„rarna började rinna sĂ„ fort prĂ€sten började tala. Älskade lilla farmor, har sĂ„ fina minnen frĂ„n vĂ„ra somrar uppe i Skamhed i Dalarna. 
NĂ€r vi skulle gĂ„ fram med rosen och ta farvĂ€l blev det jobbigt, tĂ„rarna kunde inte sluta rinna. Pappas kusin Alice, en underbar mĂ€nniska, sa sĂ„ fina ord, tack faster för allt du lĂ€rt mig ❀ Dem orden kommer jag minnas, tĂ€nk sĂ„ mycket hon Ă€ven lĂ€rt mig under mina somrar. Sticka, göra tunnpannkakor, stuvade makaroner, spela pĂ„ orgeln. ❀


EfterĂ„t var det smörgĂ„stĂ„rta och begravningskaffe. Som min Ă€lskade bror la mĂ€rke till sĂ„ lĂ„g det smĂ„ mandariner pĂ„ tĂ„rtan, det mĂ„ste ha varit en tecken. Min farmor gjorde alltid en tĂ„rta kallad muckartĂ„rta och pĂ„ den var det mandariner. Hon var med oss denna dag ❀
JÀtte kul att fÄ trÀffa slÀktingar som man aldrig trÀffar lÀngre. TrÄkigt att nÄn ska behöva gÄ bort för att man ska ses. TyvÀrr Àr tiden alldeles för kort för att man ska hinna prata ordentligt. FÄr banne mig ta mig i kragen och Äka och hÀlsa pÄ.



❀Vila i frid Ă€lskade farmor ❀

Mina tankar har Ă€ven funnits hos min mamma hela dagen. SĂ„ skönt att höra att det gĂ„tt bra Ă€lskade mamma ❀❀

Nu ska jag Ă€ta en grapefrukt , det fick man alltid hos farmor i tvĂ„ halvor med socker pĂ„ 😊

Natti natti som min farmor alltid sa ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0