Dalarna i mitt hjärta ❤️

Igår morse startade jag min resa upp till Dalarna. Jag skjutsade först upp Linnea och två kompisar till sollerön, där deras kompis har sommarställe. 
Det är så vacker där upp.


Efter jag lämnat av tjejerna styrde jag bilen mot Dala-Järna , påvägen passerade jag Siljansnäs, passade då på att stanna hos gamla bekanta till oss, Bengt och Anette, pappas gamla skidkompis. Dem var så goa och bjöd på lunch, kom i rättan tid 😉


Sen for jag vidare till pappas kusin , goa Alice och hennes man Åke. Där fick jag en god välkomst drink, fisk och räksoppa till förrätt, älgkött till varmrätt, och smaskig dessert. Jag var mer än mätt när vi vid ett tiden kröp i säng. 


Jätte mysig kväll, har inte varit dit på minst tio år. 



Det var sig likt däruppe 😊 Vi var förbi
Skamhed, där jag tillbringat många sommrar i farmors föräldrarhem. Vi var även förbi och tittade var mina tremänningar bor, och hälsade på dem på jobbet. Dem driver körskola i Vansbro. 



Jag och min tremänning Tomas ( tittade på gamla kort också)



Fina farfar ❤️ när han levde. Kortet tagit när Alice och Åke byggde fritidshus. 

Besökte  även Lyko, och köpte mina favorit schampon. Hade ingen aning att det låg i Vansbro. Alice var så gullig och bjöd mig på lunch på Flottaren, en restaurang precis vid vattnet.
Precis när jag ska åka hemåt , ringde Linnéa och berättade att hon kände av allergi, hon ville hem. Så jag åkte via sollerön hem, en liten omväg på 45 min, när jag kommer fram har hon fått nån tablett och känner sig bättre och jag ser att hon vill vara kvar, men törs inte säga det, men se sånt ser en mamma, så jag åker själv hemåt. Var tvungen att stanna längs med vägen och ta kort på dessa vackra lupiner som växer som ogräs däruppe, men är så vackra.


Efter några mil börjar bilen indikera om lågt lufttryck, jag tror jag blir galen, stannar vid en mack, ska då köpa nått att dricka, inser att min plånbok är kvar i Dala-Järna, NU FÅR DET VARA NOG...Till råga på allt ringde bilverkstaden och sa att lagningen av bilen skulle gå på 6000 kr till, JIPPI

Väl hemma glömmer jag alla bekymmer för en stund, man kan inte göra annat när man möts av två trollungar som vägrar släppa taget om halsen på mig.
Vi hoppade i säng och läste bok💗💗


Nu ska jag sova, imorgon är det hoj till jobbet.😊 natti natti💗💗


Tack Alice för allt, jätte mysigt ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0