Weekend i Tällberg



Har haft en underbar helg uppe i Tällberg tillsammans med min älskade vän.❤
Vädret var inte det bästa men vad gör det när man är i gott sällskap. 

Vi startade våran resa från Uppsala vid elva, vårt första stopp blev vid Gävle Bro, lite lunch sugna.
Vi anlände uppe i Tällberg vid tre tiden, det snöade tefat, vi checkade in och fick ett jätte fint ny renoverat rum, som vi fick inviga. Eftermiddags fikat var fram dukat, det smakade bra med kaffe då. 


Efter fikat gjorde vi oss hemmastadda i rummet, testade dem sköna sängarna, smuttandes på ett glas vin.


Vid sju gled vi ner till restaurangen för tre rättersmiddag, vi var först ner, men restaurangen fylldes snabbt så när som på ett bord som var bokat, det var många där som hade åkt Vasalopps stafetten. 


Maten var super god, vi njöt och drack givetvis gott. Efter kaffe i salongen, blev det mys på rummet. Vi somnade gott i sköna sängen. 
Efter att ha sovit gott, blev det duschen innan det var dags för frukost. Älskar frukost, blev så mätt. 



Vi lag oss en stund, innan vi bytte om för en timmes promenad i Tällberg.


Såg lite vårtecken längs med vägen.


Vi stannade till vid Tempo och handlade lite lätt lunch, som vi intog i sängen tittandes på sprinten i skidor. Kalla stod för den roligaste vurpan jag skådat, synd att hon inte stod på benen. 


Vi piffade vi till oss lite och avnjöt lite fika. Vi hade fin utsikt över Siljan, synd att det var lite dimmigt. 
På lördag kvällen blev det också en tre rättersmiddag, också super gott. Var så mätt att jag inte visste hur jag skulle få i mig efterrätten.


Trots att man var så mätt, så fanns det plats för godsaker och vin när vi kom upp på rummet igen.



I morse när vi vaknade var det lite vemodigt att gå ner till frukosten och veta att det var dags att åka hem. Vi hade det så mysigt. 
Vid halv tolv checkade vi ut, började våran hemresa, vi stannade även nu till vid Gävle Bro, men nu blev det bara fika, var så mätta. 



Hann precis hem till Albins innebandy match. 
Nu har jag myst med barnen och ska förhöra Albin på fysik provet, back in business 😉 

Tack älskade Åsa för en super helg ❤
Detta gör vi om. 

Kramiz 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0