Tjuvstart


Idag tjuvstartade vi lite med 2 års kalas, trodde först inte det skulle bli av. Igår natt vaknade Alwa och ropade på mig, när hon lag sig hade hon 39.2 i feber, så jag misstänkte att det var febern som störde. När jag skulle ta tempen sa hon aj, då upptäckte jag att håret fastnat mot örat, misstänkte direkt att trumhinnan värkt håll, när vi vaknade beställde jag tid på vårdcentralen. Mycket riktigt det var hål, lilla skruttan är så tålig och säger inget. Men med lite penicillin så var febern väck och kalaset kunde bli av idag. 
Alwa och hennes kompis Maja fyller med 10 dagars mellanrum, så vi tyckte det var kul att ha ett kalas ihop och bjöd öppnaförskolan vännerna. 
Alwa var duktig och hjälpte mig att garnera cup cakesen och rulla chokladbollar. 


Kalaset hölls hemma hos Maja, vi träffades en stund innan, dukade bordet och gjorde lite fint för tjejerna.



Alwa tyckte det var spännande och hjälpte till, var nyfiken på paketen som lags vid hennes tallrik. 



Linus som nyligen har fyllt gissa om han blev glad, han fick också paket, det hade han inte förväntat sig. Gulliga vänner som tänker på allt <3
Innan vi började äta fick barnen öppna paketen, Alwa var så nöjd. Flinade glatt när hon fick nya blöjor till dockan :)


Till lunch bjöds det på smörgåstårta, och sen  lite prinsessfika. 


När ljusen skulle blåsas blev Alwa lite blyg, hon som alltid busar med mig och blåser ut ljusen på bordet. Maja fick hjälpa till och blåsa, det gjorde hon mer än gärna. Hon var snabb hon ;)


Jag hade fullt sjå att springa mellan tuggorna och kolla på sprinten i Os ;)

Det var två mycket trötta barn jag hade med hem. Alwa inte helt hundra och så blev det ingen tupplur idag:) Hemma hade hon bråttom att börja leka med sin nya affär.


Nu sover dem gott, och jag med snart. Ska bara äta lite efter mitt träningspass.

Kram kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0