Kusin vitamin

Äntligen äntligen gick vi till det, jag och min kusin. Vi har inte träffats på nästan ett år, men igår kom hon och hennes barn, som är jämn gamla med Albin och Linnéa.
Först blev det paketöppning, alla har hunnit fylla. Barnen blev mycket nöjda med presenterna, ett varsitt spel. Dem hade att göra hela dagen. Jag och min kusin satt mest i solen och babblade. Serverade lite lunch och fika mellan varven. Dagen gick alldeles för fort.

Innan middagen fick jag ett ryck, det blev en härlig PW. Igår serverades alla måltider ute på altanen, vilket väder. När vi ätit klart tyckte jag det började bli lite kallt, så när dem små sov och dem större spelade fotboll, blev det ryggläge för mej i uterummet, sippandes på glas rose. Det varade inte såå länge, sen tyckte barnen att jag skulle vara med och spela det nya spelet. Man ska slå på en tennisboll som sitter i ett snöre, nerstucken i marken. Sen är man två lag och ska slå bollen åt varsitt håll, då roterar bollen antigen uppåt el nedåt, den dom först får bollen att rotera till stoppet vinner, svårt att förklara. Roligt var det, jag låg i en hög på gräsmattan och skratta, missade mest hi hi.

Nu har Alwa vaknat dags att gå upp, idag blir det fotbollsmatch för Linnéa.

Kramiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0