Planering A och O

Sitter nu här och funderar på hur jag ska lösa denna kommande vecka, är mestadels
själv hela veckan, och påsken står för dörren, med allt vad det innebär.
Först ska jag väl berätta lite om de dagarna som varit :)
 
 
I fredags fyllde en kompis pojke fyra år, så vi bestämde träff på Leos lekland för att
gratta honom. Linus var alldeles till sej, dels att få leka med en kompis och desstuom
på Leos. 
 
  
 
  
 
Efter nån timmes lek och bus blev det dags för lunch och givetvis en latte till mamman :)
 
  
 
Efter flera timmars lek var det dags att ta med två trötta barn och åka hem, Alwa somnade
på direkten i bilen, Linus höll sej faktiskt vaken. När vi kom hem bytte jag om snabbt till
skidkläder, åkte och hämtade Albin och Linnéa i skolan och sen drog jag till spåret, för
att få ett sista åk innan vintern är över. Det blev en timme i spåret sen var det bara att sluta,
måste hem och ta hand om barnen. Linnéa skulle på träning och Dick till jobbet, förvånad,
full rulle.
 
 
I lördagsmorse hann jag inte mer än att få upp ögonen innan Linus började tjata om att få
åka till sin pojkar, Markus och Johan. Jag och barnen skulle dit på lite mysfika, Albin ville
förstås inte följa med men Linnéa hakar fortfarande på :) Barnen lekte nog med alla sakerna
dem kunde få fram, jösses, det gick inte att gå på golvet i grabbarnas rum, men kul hade Linus.
Jag hade också en mycket trevlig stund, med trevligt sällskap och gott fika.
 
 
Timmarna bara sprang iväg och det var dags att åka hemmåt, mamma var på ingående, kom
och hade myslördag och drack vin med mej. Sen var det givetvis också innebandy match, det
var Albin som spelade, matchen låg lite tokigt i tiden, så jag stannade hemma och lagade
middag och kastade Alwa i säng. En lagkompis mamma var snäll och skjutsa hem Albin så jag
behövde inte ens bege mej ut och hämta, då blev det alltså ett glas vin undertiden jag lagade mat.
 
 
Imorse låg jag och barnen och mös en stund i sängen innan vi gick upp, det händer inte ofta,
dem har inte ro att ligga still efter dem fått välling. När vi klev upp sken solen så fint, det blev på
med kläder och en PW innan frukosten, tom Linnéa hängde med ut på cykel.  Sen har det gått
i ett efter vi kom hem och åt frukost. Kyckling grytan puttrar, middag tidigt, Linnéa har match
ikväll, också mitt i Alwas läggning, så jag missar även denna match, så är det ibland. Har även
tur i kväll att Linnéa får skjuts hem, så jag slipper stressa iväg och hämta. Skönt att slippa åka
fram och tillbaka till stan, hade tänkt åka in och träna när jag samlat ihop alla barnen och nattat dem
små.
Nu övas det för fullt här hemma, Alwa går mer och mer, men hon är fortfarande lite feg, idag
lyckades hon även böja sej ner och plocka upp tuletrasan från golvet och gå vidare, tyvärr var
jag inte tillräckligt snabb med kameran och hann filma när hon började gå.
 
 
Nej dags att stressa vidare och göra klart med planeringen inför min kommande vecka.
 
Kram på er från mej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0