Rhodos 2013

 
 Nu är vi hemma från en semster vecka på Rhodos, som går alldeles för fort. Jag skulle kunna
vara borta flera veckor, så skönt med sol och bad.
 
Planet till Rhosos gick 6.50, det var till att väcka barnen vid tre tiden, dem små undra nog vad
vi höll på med. Men som vanligt finner dem sej i det mesta och gnällde inte. Dem somnade en
timme på planet, lite lite tyckte jag.
 
  
 

Resan startade inte optimalt, när vi landade och väntade på vårat bagage, fattades vagnarna,
jippi, kul med lilla Alwa som var så trött, och rummet skulle vi inte få förrän kl 14, det blev 4
timmar i solen utan vagn med en super trött Alwa, hon fick bada lite och blev genast på bra
humör.
 
 
 
Dem större barnen började med en drink i baren :)
 
 
När vi äntligen fick vårat rum och jag tänkte lägga Alwa en stund, hade dem glömt att ställa
in en babysäng, jippi jippi, det blev för mej att ta en siesta med henne på sängen, medans
dem andra fick gå och bada.
Nere vid havet var det fint, vi låg inte där på dagarna utan det blev poolhäng, men det var så
nära ner till havet så det blev flera dopp om dagen, på kvällarna gick vi ner och tittade på sol
nedgången.
 
Det var inte det lättaste att ta sej upp från vattnet, med en massa rullande stenar under
fötterna, då såg man ut som en strandad val :) Men det bjuder jag på.
 
 
 
 

Barnen roade sej med det mesta under veckan, bad, fotboll, vattengympa, tennis mm
Jag nöjt av dem goda drinkarna och sprang efter dem små, tyvärr fick jag ont i bihållorna
efter halva veckan och fick gå på alvedon och ipren, ger mej tusan på att det var för att
jag inte tränade ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En kväll gjorde vi ett besök till Rhodos stad, både den nya och gamla delen, det var
så mycket att titta på för inte tala om shoppingen, barnen hittade en hel del. Shoppingen
där vi bodde var också bra :)
 
 
 
 
 


Linus varvade ibland ner en stund med att kolla på en film, värmen tar på dem små
krafterna.
 
 
Det var lite om våran gångna vecka, längtar redan tillbaka till värmen. Funderar på att åka nån
weekend bara med Emelie så småningom, denna gången var hon inte med på semestern, hon
var mycket saknad. Hon har nämligen bokat två veckor med sina kompisar på Rhodos. Hoppas
hon får det rikitgt kul.
 

Kram från mej
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0