Emelie student 2013

 Liten har blivit stor.....
 
 
 
Nu börjar en ny fas i livet för min stora älskade tjej, min älskade Emelie har tagit studenten,
fy fan va hon är bra. Gick ut med topp betyg, grymt jobbat...
 
 
 
Dagen började med en morgon PW för mej i det fina väder, det såg lite mörkt ut dagen innan,
men vilken tur vi hade, strålande sol.Förmiddagen gick fort, det skulle fixas med björkris, girlander,
ballonger etc. Sen skulle man se till att hela barnaskaran hade gjort sej iordning, vid elva tiden bar
det av in mot stan, Emelie gick ut klockan tolv på stora torget, hon har gått på Thoren Buisness
school.
 
 
 
 
Vi stod i gassande sol och väntade, dem små var så duktiga, inte ett gnäll, Alwa var hög röd i
ansiktet av värmen. Tillslut kom hon älskade Emelie, världens lyckligaste med tårar i ögonen.
Mamma också :)
 
 
Hon blev ordentligt uppvaktad, såg ut som en julgran. Mamma hade en lite flaska champagne,
den tog slut fort i värmen. Vi fick låna henne i ca en halvtimme, sen var det dags för ungdomarna
att hoppa på lastbilsflaket, där det dansades och sjöngs, över två timmar for dem runt på flaket.
Vi lämnade henne där och åkte hem och fixade för dem kommande gästerna.
 
  
 
 
 
 
Min snälla bror stannde i stan tills Emelie var klar och plockade med henne hem.
 
 
 
 
Det blev en mycket lyckad dag, vi bjöd på grillbuffe med tilltugg och kalla drycker, till kaffet
serverades en student pannacotta. Vi blev ca 20 personer.
 
 
Alla barn var så snälla, märktes nästan inte, brosans dotter var jätte duktig med dem små.
 
 
 
Vid åtta tiden bytte Emelie klänning och gjorde sej iordning för en natt på Flustret. Vi andra
fortsatte firandet här hemma långt in på småtimmarna, givetvis skulle lill hönan vakna vid tre,
gissa om jag var trött som typ sovit i en timme.
 
 
 
 
Idag vaknade jag upp till ett hem i kaos, disk, bord som skulle flyttas, tomma flaskor och burkar.
Jag hann precis få iordning på allt tills barnen och mamma vaknde och det var dags för frukost.
Sen kunde vi njuta i solen, innan jag skjusade hem mamma blev det hämtmat, sen när jag fått
dem små i säng blev det en skön jogging runda i kvälls solen, och givetvis skulle jag sätta en
fluga i halsen, trodde jag skulle spy, sprang där och hulcka, hi hi
 
 
Avslutade kvällen med kubbspel mot Albin och Linnéa, gissa vem som vann, jo jag ha ha ha
 
Nu är det snart sängen
 
 
Natti natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0