Suck

Ja då var det dags för sjuka barn igen..
Alwa började snora när hon gått och lagt sej igår, och vi som hade haft mysigt besök av Tessan och hennes små barn, hoppas vi inte smittar dem.
Alwa gnydde till och från hela natten,när jag tog tempen visade den 38,5. I morse låg den på 37,8, och hon var pigg men glansig på ögonen. Vi skulle ha varit med på Linneas innebandymatch, men fick stanna hemma. Alwa satt i fönstret och tittade när dem åkte. Matchens vanns med 3-2 :)
När Alwa vaknade efter sin förmiddags lur, tyckte jag hon såg lite väl hängig ut på ögon, tempen visade 39,9 och där har den legat sen dess, trots Alvedon.
Snoret och saliven rinner, stackars liten.
Nu har jag lagt henne, men hon gråter till och från, hoppas jag slipper krupp anfall inatt, tänk att det alltid händer när jag är själv. Linnéa har en kompis som ska sova här, hoppas att hon inte är lätt väckt ifall lill skruttan håller låda.
Nu fattas det bara att jag också blir sjuk,
vill inte :( Det är sååå roligt att åka skidor ;))
Idag har jag och Linus lekt i stort sett hela dagen, vi har hunnit en hel del olika saker. Alwa har sovit mycket, så jag kunnat ägna mej åt honom.
Till middag idag blev det inbakad kasseler med färskost och crème fraîche, mycket gott.

Nu ska jag förbereda inför natten, ifall Alwa kommer att vakna..


Trevlig helg!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0