Sportlov

 
 
 
Då var vi äntligen friska och kan ha lite sportlov, som jag skrev tidigare började
vi med ett besök på Leos Lekland. Barnen for runt som vildar, inte Alwa men hon
mjuknade tillslut och åkte även hon rutschkana.
 
 
 
 
 
På eftermiddagen när vi kom hem var det en tur i spåret som gällde, Linnéa följde med och
hejade på. Spåren var si och så men skidorna var kanon så det var kul att åka.
Det blev även en tur på fredagen, men det gick inte lika lätt, fick slita i spåret, samma
sträcka som dagen innan tog 5 min längre. En stor orsak var att det började snöa, inte
kul. När jag fått duscha och äta lite drog jag och dem tre minsta till Fullerö Handel, där
skulle man kunna handla en hel del, så mycket fint. Sen blev det förstås ett  stopp vid
Godislunden, vi var godissugna.
 
 
Idag gjorde vi i ordning matsäck med frukost och fika och tog med pulkor och leksaker
och gick till backen i  skogen utanför oss.
 
 
 
 Barnen hade så roligt, allt var kanon, det var bara solen som saknades. Vi grävde två soffor
gjorde oss en liten håla där vi satt, såå mysigt. Jag satt på första parkett när det inte var min
tur att åka, men jag hoppade inte i hoppat som dem byggde ;)
 
 
 
På eftermiddagen gick vi in och lag oss i soffan och  hejade på Sverige i skid VM, jag och
Linus tog oss en tupplur när dem gått i mål, vaknade lagom tills det var dags att börja med
middag och Alwa vakande i vagnen. En skön dag :)
 
 
Nu ska vi ladda inför den sista deltävlingen i mello, men jag kan inte påstå att jag tycker den
har varit så värst bra i år.
 
Trevlig lördagskväll på er, kramiz
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0