Ett års kontroll

 
 Go kväll!!
Igår skrev jag att jag skulle uppdatera lite, det blev inte så som ni kanske märkt,
dagarna bara flyger iväg.
Ja vad har hänt här hemma i Ekebylund då då.
I fredags var vi hem till fina Anna och hennes barn, vi började med en tur till pulka
backen, när vi väl var framme, så tyckte barnen att det blåste för mycket. Vi tog en
liten promenad istället innan vi gick hem till Anna för lite lek, lunch och givetvis
fredagsfika.
 
På eftermiddagen gav jag mej ut i spåret, så härligt, när jag kommer hem ligger en trött
Linus och sover i soffan, det tar på krafterna att vara borta och leka.
 
 
Visst är dem söta när dem sover, tyvärr kommer det surt efter, han var vaken till halv elva,
fick sitta med mej i soffan.
 
 
Fredags kvällen var lite smått kaos artad, Emelie hade varit och jobbat och ringer vid halv nio,
Albin svarar, han ger mej luren och säger att Emelie låter konstig. Ja lite smått stressad var
hon, hon hade för det första lyckats glömma mobilen i skåpet på jobbet, märker detta när
hon startat bilen, gått ut för att skrapa rutorna och ska sedan hoppa in i bilen igen, jo och vad
har hänt, den lilla blåa bilen och gått i baklås med motorn igång, då inser hon att hon inte
har någon mobil, plånboken är inlåst i bilen. Hon springer till Maxi och ringer mej, Owe har en
extra nyckel, men  har var ju lätt att få tag på, NOT. Mobilen avstängd....Tillslut fick jag alla bitar
på plats och snälla Ullis kom till undsättning med extra nyckel. Tack!!
I lördags startade jag dagen med ett pass på friskis, sen blev det bråttom hem. Jag och tre
av barnen skulle hämta upp lilla mammma för att sen åka till Ikea, dags att inhandla en ett
års present till älskade Alwa. Linus hittade givetvis en verktygslåda han ville ha, snälla mormor
köpte givetvis den.
 
 
Sen åkte mamma med oss hem för lite mellomys, barnen tycker det är så mysigt när mormor
kommer. Dem två små blir alldeles vilda, Alwa kryper efter henne och ska upp, min lilla apunge,
kryper omkring som en liten apa, med ena benet gåendes.
 
 
 
 
 
I söndags hade vi en skön och mysig dag hemma, på eftermiddagen hade Albin och Linnéa
innebandy, spelade matcherna efter varandra, jag tyckte inte att Linnéa skulle spela som
varit febrig hela veckan, men jag har tydligen ingen talan, hmm.
 
 
På kvällen när alla små hade kommit isäng och Emelie kommit hem från jobbet, gav jag mej
ut i spåret för lite egen tid och ladda batterierna.
I måndagsmorse var det en superglad Linus som vaknade, det var dags att åka till öppna
förskolan, det var ett tag sen vi var där pga alla sjukdomar. Vi gav oss i väg i snöovädret.
Dem hade så kul, givetvis ska dem leka bredvid varandra fast dem har hela lokalen att
vara i, sötisar.. Linus har inte som jag skrivit tidigare varit nått fan av sångsamlingen, i måndags
var det ingen pga att det var så några barn, då kom Linus fram till mej och sa att vi glömt nått, vad
frågade jag, sjunga mamma.
 
 
På kvällen var det två trötta små barn. På kvällarna tycker dem om att gosa med varandra
i soffan, pussas och kramas, så söta.
 
 
 
 
På kvällen hann jag även med 1,5 mil i spåret, me like...
Idag var det mycket som stod på agendan, vi böjade med att åka in till Gränby för lite ett års
shopping. Det blev givetvis lite fika på Fågelsången, Alwa fick ett hårband, men det får inte
sitta så länge på huvudet, grrr.
 
 
Direkt efter shopping bar det av mot BVC dags för ett årskontrollen, tänk vad tiden går
fort. Åter dags för spruta, men den här gången kom det bara ett litet grin, det gick snabbt
över.
 
 
Då var det bara att invänta febern och den kom när Alwa skulle gå och sova, stackars liten.
Nu ska jag inte klaga, mina tankar går till barnens kusinbarn 6 mån, som har åkt på rsvirus,
svininfluensan, lunginflammation och öroninflammation, stackars liten, styrke kramar till er.
Idag är det ju fettisdagen och då måste man ju smaska i sej en semla, yammi. Ja grädden
åker bort,det är alldeles för mycket.
 
 
Alwa fick dock ingen semla men hon fick smaka avoccado för första gången, inte det
godaste hon ätit, hi hi
 
 
Oj detta blev ett långt inägg, gäsp. Nu soffan...natti natti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0