Katrineholmcupen 2013

I helgen blev det inget skivet, hade fullt upp med all innebandy.
En mycket mysig helg.
 
I fredags bar det av mot Katrineholm och Vingåkershotell som jag skulle bo på.
Laget åkte ner vid tolv tiden i minibussar, Jag startade min resa tillsammans med
en annan familj vid två tiden. Vi var framme i god tid innan den första matchen skulle
starta. Hann i god tid checka in, provligga sängen och avnjuta en räksmörgås med ett
gott glas vin.
 
 
Det var två matcher på fredagskvällen, som blev två vinster. Vi hade en enorm fart
på våran hejarklack, killarna blev förvånade, som dem tjatat att vi är sopor på att heja.
Väl tillbaka till hotellet blev det lite mys med vin och tilltugg, satt uppe med trevligt sällskap
till ett tiden, sen var det skönt att krypa ner i sängen. Klockan ställdes på halv nio, så man
i lugn och ro kunde fixa i ordnings sej för en ny dag.
 
 
Ville även sitta och njuta länge av den goda hotellfrukosten, yammi
 
 
Det var gång avstånd till Vingåkers outlet, så givetvis  blev det ett besök dit. Köpte inte
nämnvärt med grejer, men det fanns en hel del att shoppa loss på, letade efter Craft skidställ
som dem hade utförsäljning på, men det var helt urplockat. Hittade även en Delicato outlet,
gissa om det fanns mycket gott.
Lördagen bjöd också på två matcher, den första blev en vinst och därefter blev det ett
restaurangbesök, en god köttbit och ett glasrött.
 
 
Den sista matchen slutade med en förlust, tyvärr.
På kvällen när jag satt på hotellet kom ett glatt sms från Albin, vi är i slutspel.
Såå roligt, då blev det kvartsfinal på söndag eftermiddag. Firade på hotellet med lite gott.
 
 
 
Fick även en lugn söndags morgon då matcherna spelades på eftermiddagen.
 
 
Vid tolv var det dags att checka ut. Bra timing för då hade killarna bokat bowling så det blev
en mysig dag, innan det var dags att ladda för match.
 
 
Undertiden laget laddade blev det en skön promenade i solen, längs med vattnet
väldigt fint.
 
 
Grabbarna spelade fruktansvärt bra och jag var så nervös. Vi föräldrar hejade på grabbarna
så vi var alldeles hesa. Semifinalen vanns med11-1, så duktiga, vilket spel, taggade till tusen.
I finalen mötte dem ett lag från Katrienholm, dem hade ett fruktansvärt bra spel även nu,men
ëtt svårare motstånd, inför andra var det 1-2, sen började målen rasa in för Katrineholm, när
det i sista period stod 1-5, fick Albin en straff. Det är det värsta jag vet, jag blir så nervös när
barnen ska lägga sina staffar.
 
 
 
Stolt mor :) Efter målet fick laget en nytändníng och målen började rasa in när det är 30
sek kvar står det 4-5 och Albin skjuter på mål och missar, gissa min sons utbrott när slutsignalen
gick och dem förlorade. Glasögon och klubba flög, blir galen när han gör så.
Efter prisutdelning och duschning var det en glad Albin som kom ut med sin silvermedalj, tvåa
av 23 lag är inte ila. Bra jobbat killar :))
Sen blev det en pizza och bilresa hem, var hemma vid elva tiden, då nästan dök jag i säng.
Pratade lite med Linnéa om hennes cup i Örebro, det gick inte riktigt lika bra för tjejerna men
dem tog sej iallfall till kvartsfinal, gjorde en jätte bra match men målen ville inte sitta, tyvärr.
Linnéa var glad ändå.
Här hemma har min älskde unge Emelie och min underbara mamma hållt ställningarna, det
har gått bra givetvis, Emelie tog med sej Linus till Leos lekland, men han saknade mormor och
ville åka hem, sötis.
Dem små sov gott när jag kom hem, men när Alwa vaknade tidigt i morse började hon fnittra
när hon såg att jag kommit hem, Linus kom in till mej och kröp ner under mitt täcke. Mysungar!
 
Idag är ordningen återställd, jag har varit och tränat, så skönt!! För övrigt har jag bara tvättat alla
kläder och lakan, har kännt mej lite off....I kväll ska jag Albin och Linnéa ha lite mys när dem
små lagt sej, titta på Lets Dance som vi missade i fredags :)
 
Nej nu måste jag ringa och ta farväl av min älskade gosnos Emelie som åker till Berlin i fem dagar.
Sen ska dem små isäng...
 
KRAMIZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0