Oktober

Jaha då var det redan Oktober, och vilken dålig höst det varit, är jag förvånad. NEJ
Igår när vi vaknade hängde regnet i luften, igen. Inte kunde vi gå ut våran morgon PW
och inte heller var det läge att gå ut och leka, jag kände att det inte heller var läge att sitta inne
en dag till. Måste hitta på nått med Linus, trots att jag helst skulle velat lagt mej i soffan
under en filt och läst. Jag drog ett sms till Tessan och frågade om hon hade lust med en
fika på Gränby, visst hade hon det. Så när Alwa hade sovit sin förmiddagslur drog vi iväg.
Det blev en fika på Fågelsången, vi babblade och Linus satt och smaskade på sin glass
och tittade ut på parkeringen där den stora traktorn samlade in kundvagnar. Alwa käkade
majskrokar, det tar nog ca 30 sekunder för henne att äta upp en krok. Matvrak :)
 
 
Idag var det meningen att Åsa  och Oliver skulle komma hit och vi skulle gå till öppna
förskolan. När jag sitter vid frukost bordet kommer jag på att dem har flyttat fsk från
Onsdag till Torsdag, det blev att tänka om. Vi bestämde oss för åka till Åsa och gå till deras
öppna förskola istället. Där visade det sej att det bara var upp till 18 månader, men föreståndaren
skämtade och sa att hon tog inte legg. Tur för Linus ;)
 
 
Alwa satt så fint nästan hela tiden och plockade med saker, hon fick tag på en boll som hon
försökte rulla till Åsa, så att hon kunde rulla tillbaka den till henne. Hon blev så ivrig.
 
 
Idag har även Linnéa varit på utflykt, hela hennes klass åkte buss till stan i morse för att
besöka Leos lekland, hon var hemma igen vid klockan halv fyra, en lång dag.  Hon hade haft
såååå roligt sa hon när hon kom hem. Jag möte hennes buss när jag åkte in till Maxi för
att veckohandla. Brukar oftast göra det på torsdagar, men fick nått ryck på eftermiddagen
och åkte in. Så nu kan jag träna i lugn och ro i morgon och sen koncentrera mej på att
städa fint inför helgen.
 
Nu ska jag titta på Dallas :)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0