Morgonstund

 
 
Imorse låg jag, Linus och Alwa och drog oss i sängen hyfsat länge, till nio.
Nu sitter jag vid köksbordet med en god kopp Tassimo kaffe, Alwa har somnat gott  ute i
vagnen, Linus kollar på morgon bolibompa och dem övriga sover. Ja stor Hulda har jag ingen
aning om vad hon gör, hon har inte varit hemma i helgen.
 
 
I torsdags var det min städdag, som alla andra torsdagar, men först blev det en tur till gymmet.
När jag kom hem hade mannen påbörjat städning, me like, så det gick fort att göra det som
var kvar. På kvällen var det dags för den årliga fotbollsavlutningen för Linnéas lag, mamma
matchen, gissa att jag hoppades på att regnet skulle ösa ner, men nej. Klockan sex var det bara
att ge sej iväg, det var rikitgt kallt och ruggigt. Det blev en oavgjord match, tror att Linnéa lyckades
peta in två mål.
 
 
Efter matchen skyndade vi oss hem, det var kanelbullensdag och goda bullar väntade på oss
där hemma. Det satt fint med varmt kaffe och bulle när vi kom hem.
Hade varit till Cafe Linne´och handlat, 29 kr st kostade bullarna, hm. Men goda är dem.
 
 
Fredagen började jag på gymmet, skönt att få det gjort på morgonen. Fredagarna är alltid lite
hektiska här hemma. Albin går till skolan till kvart i fyra, han har innebandy profil sista lektionen,
sen kvart över fyra börjar hans innebandyträning, kl fyra börjar också Linnéas innebandy träning, då
möter Albin upp Linnéa för att få lite mellis innan han går iväg till sin träning. Sen tränar dem båda
två till kvart i sex. Den här fredagen var det bara Albin jag behövde plocka upp, Linnéa skulle direkt
iväg på fotbollsavslutning med middag och myskväll. Dick hann skjutsa dit henne innan han åkte in
och jobbade på hockeyn och sen vidare till jobbet på akis. Eftersom det alltid blir sen middag på
fredagar så åt Linus tidigare, så han kunde ligga och mysa i soffan och titta på bolibompa.
 
 
Det blev alltså bara jag och Albin till middagen denna fredag, vi hade mysigt. Alltid mysigt att få
lite egentid med ett barn i taget, dem små tar ganska mycket tid och dem stora är duktiga på att
klarar sej mycket själva.
 
 
Igår var det dags för seriestart för Albin i innebandy, jag och fyra barn drog iväg kl elva,
matchen började tolv. Tyvärr var matchen försenad en halvtimme, jag tänkte att nu blir det
inte så lätt med Alwa, som brukar sova mellan tolv och två, men hon var glad och nöjd. En som
var mindre nöjd, var Linus, han gnällde och gnällde. Hotade med att ställa honom i kiosken för
försäljning. Inte alltid en hit att åka iväg själv med alla barnen på idrotter, ska inte klaga, som
man bäddar får man ligga ;) Albin spelade som alltid jätte bra, ja hela laget var förstås duktiga,
dem vann med 7-1.
 
 
När vi kom hem blev det lite mys fika och sen var det dags för mej att börja så smått med
middagen, det blev kinakyckling :)
 
 
Efter maten blev det mera innebandy, vi lag oss i soffan och tittade på när Storvreta spelade
semifinal på Tvn. Till en början hade jag sällskap av nästan alla barn, men dem droppade av
en och en, till slut var det bara jag och Alwa kvar i soffan.
 
 
 
Nej nu kan jag inte sittt här och slöa längre, ska försöka få ner Albin till frukost, hann måste
plugga, det smiter han gärna undan, grrr. Sen är det dags att fara iväg på innebandy igen, idag
är det Linnéa som har seriestart.
 
Ha en bra dag!!
 
Kramiz
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0