GALEN

Japp galen var det, nu är det andra gången jag skriver detta inlägg, ska bara försöka
komma ihåg vad jag skrivit, precis när jag skulle publicera detta så försvann det, grrr.
 
Ja denna vecka har det varit lite sjukstuga och jag fått ändra på lite planer vi haft.
Det postiva är att jag hunnit till gymmet fler gånger än vanligt, det gillar jag :)
Det började med att lilla Alwa hade feber i tre dagar och sen blev hon lite snorig,
jag tänkte att det kanske var tredagarsfeber och gick och väntade på utslag som inte
kom.
 
 
Sen var det Linus tur att få feber, är nu inne på sin fjärde dag med 39-40 graders feber.
Febern stiger när han lagt sej, så man hör hur han ligger och yrar, sötisen. Han orkar
inte mycket annat än att ligga i soffan, matslusten kommer och går, gör sina tappra försök
till att äta.
 
 
I torsdags var det meingen att vi skulle åka til min vän Linda och hennes tre barn, Linus hade
längtat efter att få leka med Oskar. Så typiskt att det alltid ska komma nått ivägen. I torsdags då jag
var och handlade hade jag sett att Atelje Stor och liten skulle vara där och fotografera, så i fredags
tog jag Alwa med mej och åkte dit. Hon var jätte duktig, jag trodde det skulle bli lite svårt, eftersom
hon börjar bli så blyg, det var ínga problem. Fotografen var alldeles lyrisk, tyckte hon såg ut som
en liten docka Nu väntar jag med spänning till på måndag då jag får se korten.
 
 
 
Hon blev så fin i sitt nya hårband, som bästa Bettan har gjort. Tack snälla, som hann klart
trots kort varsel ;)
På vägen hem stannde jag till och fikade hos Linda, blev inte den bästa fikadate Alwa som var
så trött bara skrek, och hon som nästan ALDRIG gråter, så fort jag lag henne ner kom
krokodiltårarna och tillslut somnade hon sittandes. Misstänker att hon haft lite ont i öronen,
då hon även har slagit sej mot örat. Min misstanke går nu till att barnen kan ha scharlakans
feber, Linus klagar nämligen på att han har ont i halsen, följd sjukdomen på scharlakansfeber
kan vara öroninflammtion. Vi får väl se om dem kommer att flaga om fötter och händer.
Direkt efter besöket hos Linda for jag till skolan på utvecklingssamtal med Linnéa, Albin var
hemma och tog hand om sin sjuka bror. Allt var som jag misstänkte bra med Linnéa i skolan,
hon är flitig och sköter sej, kul att höra :) Sen var det bara att skynda hem för lite mellis innan
det var innebandyträningar för hela slanten. Till middagen gjorde jag det lätt för mej, det blev
hämtpizza. Då minsann kom Linus aptit tillbaka för en stund, han satt länge på sin stol och
väntade på mat.
 
 
I lördags fick jag sovmorgon, hade nämligen natt jouren (som vanligt) med en sjuk Linus.
På förmiddagen var det tänkt att alla skulle åka till Almunge där Linnéa hade match, men jag
fick stanna hemma med dem små. Dem vann med 12-0.
På eftermiddagen gav jag mej ut på en skön PW i solen, det var en chansning, har nämligen
fått en sån hemsk hosta på kvällarna, så jag tänkte att nu bryter det väl ut nått, men jag är
hur pigg som helst. Undertiden höll den övriga familjen på med våra mobiler, tror att alla byter
med varandra. Nu är det nog ordning på torpet och jag försöker lära mej den nya, som är väldigt
lika min förra.
 
 
Min är givetvis vit :)
På kvällen gjorde vi ordning pumpan och hade lite halloween mys och tittade på film,
den nya Johan Falk filmen.
 
 
I morse var det åter dags för innebandy, idag var det Albin som spelade i Vattolma.
Jag och Linnéa åkte med och hejade, det blev en vinst på 4-0, Albin gjorde en assist
och ett mål. Innan jag åkte imorse ringe jag husläkarjouren, dem skulle komma under dagen.
Det kändes smidigare att dem kom ut till oss, än att jag skulle ta barnen och åka in till stan.
Vi har arbetspass i kiosken i Ärentunahallen så  Dick och Albin åkt ner och jobbade och jag
är hemma och väntar på läkaren.
 
 
 
Avslutar med två bilder på när Alwa ledsnade på blixten på kameran. SLUTA!!
 
Ha en fortsatt trevlig söndag :)
 
Kramiz
 

Kommentarer
Postat av: Brittmari

Vilka söta och gosiga barn!Längtar efter dom! Hoppas att dom blir friska snart så vi kan träffas!
Kramar från mormor

Svar: Till helgen kanske du kan komma och hälsa på, det är en massa innebandy med, som vanligt, kram kram lilla mamma
Linda Hammar

2012-10-28 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0