Ett mindre kaos

 
Denna vecka har det gått i ett. Jag har inte varit iväg på en massa utan jag
har faktiskt mest varit hemma och rört till det. Dem ända gångerna jag lämnnat
hemmet har varit för att åka till gymmet eller när jag varit och stor handlat.
Först har jag haft en hel del att packa upp efter min Ullareds resa, det blev en del ;)
Alwa blev myckt nöjd med sin nya fina nappflaska, nu kan hon nästan dricka själv.
 
 
Hon fick även egna fina tallrikar, nu när hon äter det mesta. Idag fick hon hjälp av storebror
att äta, alltid lika kul när Albin vill hjälpa till.
 
 
I tisdag blev det ett mindre kaos här hemma, som blev klart idag. I tisdags morse hade jag
fått nog, efter att inte ha sovit många timmar dem nätter Dick är ledig, pga han snarkar så att
lilla Alwa inte kan sova, vilket gör att jag också är vaken och försöker få henne att somna om.
Ibland lägger han sej på soffan, men hur skönt är det att sova där jämnt. Så efter att ha legat
vaken och grubblat på hur jag skulle lösa problemet , kom jag fram till att göra om klädkammaren
uppe till ett sovrum till Linus, och flytta in Alwa i Linus lilla rum. Puh vilket projekt det blev, hela
klädkammren var överfull med alla möjliga saker, saker som skulle upp på vinden eller till tippen.
Hela allrummet uppe blev till ett skrotupplag. Undertiden jag röjde, skickade jag iväg Dick med
Linus till frisören. Då fick jag röja ifred.
 
 
Dick blev mindre glad när han kom med en fin ny klippt Linus, då jag skickade iväg honom
till tippen, lika bra att¨få det gjort innan fredag, då han ska operera sin axel, äntligen. Sen blir
han handikappad ett tag.
Nu  börjar allt komma i sin ordning, barnen har flyttat in i sina nya rum, och sover sååå bra,
me like. Tänk om jag hade gjort allt förgäves.
 
 
Alwa sov som den lilla prinsessa hon är.
 
 
Nu har jag, Albin och Linnéa varit och laddat upp med godis inför helgen, fredag imorgon :))
Vi var till Godislunden i Svista.
 
Kram på er!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0