Fredagsmys och lördags bestyr

Igår innan lunch åkte jag och dem två små barnen till min vän Anette, på lite
fredagsmys. Alwa somnade förstås i bilen på vägen dit, lag över henne i vagnen
och ställde henne kvar ute, givetvis under tak, för regnet öste ner.


Linus oblyg som han är, travade rakt in, sa hej och började leka. Anette har en pojke som
fyller fyra i sommar och liten pojke på snart tio månader, som för övrigt bara började gå
när vi var där, sötis. Barnen blev helt plötsligt så hungriga och sprang och tjatade om mat,
tom Linus, pinsam unge ;) Anette bjöd på en smaskig pasta till lunch, för att inte tala om den
smaskiga chokladmoussen till fikat. Jag tror att Linus åt upp sin på si så där två minuter,
chokladgris, som sin mor.


Efter fikat vaknade en hungrig Alwa, barnen fortsatte att leka, men tröttheten började ta ut sin
rätt. Linus som sover middag i vanligtvis började bli lite gnällig. Så när jag ammat färdigt var det
dags att bege sej hemmåt. Linus somnade efter en stund i bilen.



När jag kom hem hade Dick och Albin precis varit och köpt fredags gott till tvn, det började
blil dags att fixa middag, men innan det så ställde  jag mej 30 min på löpbandet.
Sen blev det fredagsmys för hela slanten.
Idag är det lördag, hela familjen åt frukost tillsammans, händer nästan aldrig. Jag och Emelie
åkte till gymmet. Nu är vi hemma igen, jag har ätit lite havregrynsgröt, nu väntar duschen. Om
en liten stund är det dags för innebandyavslutning med Albins lag, först är det föräldrarmatch
och sen blir det middag med hela laget. Föräldrarmatchen får Dick ställa upp på, det är inget för
mej. Jag stannar hemma och hjälper Emelie med hennes företagsekonmi, om jag nu kommer
ihåg hur man gör ;))
Nu avslutar vi dagens inlägg med ett gott skratt :))




Trevlig lördag!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej, såg i Carolas blogg/http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/ att Du ville ha tips på crocs i små storlek, hos kotteshoppen finns det http://www.kotteshoppen.se/crocs-kids--c-259-1.aspx

mvh Åsa

2012-05-13 @ 19:10:51
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0