Skolans kväll

Förmiddagen för min del startade med förberedelser inför min kommande lunch
date, med en gamal arbetskompis Sofia, hon kom med sin lilla bebis på  5  veckor.
Vi hade en mycket mysig stund med våra små sötisar. Synd att det blåste så ute,
annars  hade det varit jätte skönt , vi fick ta kaffet inomhus.



När Sofia åkte hem på eftermiddagen så bytte jag om och tog med mej Alwa i
vagnen och gav mej ut på en pw, hamnade mitt i en regn skur, grrr.
Albin kom också hem cyklande mitt i regnskuren, han fick bråttom att få på sej
torra kläder, vi skulle nämligen i väg på skolanskväll, det var på Albin och Linnéas skola.
Klockan fem var det samling i skolan, så det blev en tidig middag, Emelie som precis
kom innanför dörren när vi skulle åka, ville också följa med till sin gamla skola, så
hon fick vara utan middag. Till skolanskväll hade föräldrarana fått baka,  10 bullar, 10
kakor, och en sockerkaka, så jag visste att det fanns fika att köpa och dessutom såldes korv.
Barnen får olika uppfifter under skolanskväll, Albins var först en apa som gick och sålde
ballonger, sen var det hans klass som hade hand försäljningen i musikcafeet, där även
barn uppträde undertiden som man fikade.





Albins klass hade också hand om ansiktsmålning.
Linnéa sprang också runt och sålde ballonger, hennes klass sålde även snacks, salta pinnar.
Sen var det teater, trolleri, lyckohjul och tipspromenade mm. Skolkvällen slutade vid halv åtta,
då blev Alwa glad över att få komma hem och äta och sova för natten. Hon var jätte snäll hela
kvällen och hängde med i bärselen.




När barnen kommit i säng, lag jag mej i soffan och tittad på Lets Dance, Anton och Molly är
så bra, tycker jag...

Ha en bra dag i regnet, jag för min del tar en sväng till gymmet, sen blir det fredagsmys.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0