Allt eller inget ;))


Puh, äntligen har jag slagit ner rumpan i soffan. Idag har jag knappt suttit ner när jag ätit.
Startade direkt efter att barnen åkt till skolan, med att städa. Hann nästan hela nedervåningen innan dem små vaknade. När små skitarna var klara med påklädning och matning, var det dags för en pw, det var bra tungt att dra vagnen på vägen hem, satans motvind. Innan vi gick in stannade vi och tittade på dem söta lammungarna, bonden har precis släppt ut dem i hagen.

image description

När vi kom in var det dags för Linus att äta, Alwa låg kvar ute och sov, när Linus ätit, åkte han i säng. Jag skurade toaletten, golven och skrev en matlista. När barnen vaknat, var det Maxi som gällde. Linnea som skulle till en kompis efter skolan, kom helt plötsligt hem precis innan jag skulle åka. Vilken tur hon hade att jag inte åkt, hon hade nämligen glömt sina hus nycklar. Tur för mej med, då fick jag lite hjälp med handlingen :))
Vi var hemma vid halv fem, fem minuter efter oss kom Albin som varit till Aros fortet i Västerås på skolresa. Vi kastade i oss middag och tankade Alwa. Halv sex satt vi åter i bilen på väg till sjukhuset, hade Linnea, Linus och Alwa med mej. Albin valde att åka till en kompis och Emelie jobbade.

image description

Linus var en liten buse på sjukan, stängde in sej i garderoben, grejade med torkyrullen, tur att Dick hade en påse bilar att muta honom med :)) Klockan var halv åtta innan vi kom hem, det blev Alwa som åkte i säng först, tätt följd av Linus.

image description

Albin som skulle vara hemma åtta, klev innanför dörren prick. Jag blev imponerad..
Sitter nu och slö tittar på fotbollen på tv, men funderar på att hoppa i säng, ska bara hänga tvätten först.

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Brittmari

Vilken fin bild på lilla prinsessan Alwa! Såååå söööt!Kram

2012-05-30 @ 22:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0