Torsdag 29:e Mars



Gårdagen startade med ett besök på bvc, dags för vägning igen. Alwa går upp
fint, ca 300g i veckan, nu behöver vi inte gå dit innan det är dags för 2 mån
kontroll. Alwa börjar bli mer och mer med, hon följer oss med blicken och kan
ge oss några små leenden. Hon är också väldigt stark i nacken, håller upp huvudet
när hon ligger på magen.



Direkt efter vägning gasade vi in mot Gränby, för en lunch date med Åsa och söta
Oliver. På vägen blir jag stoppad i en poliskontoll, jag fick blåsa och sen skulle dem
kolla så att bilbarnstol och barn satt rätt fastspänt, detta har jag aldrig varit med om.
Detta gjorde att jag blev lite sen till lunchen, rusade in till Barista med andan i halsen.
När jag slog ner rumpan insåg jag hur hungrig jag var, jag beställde en god kyckling
sallad.



Sen blev det givetvis lite shopping. Linnéa som ska resa bort i helgen tillsammans med
sin store bror, Albin ska på cup i Katrineholm och Linnéa har blivit med bjuden av en
familj som ska bo på hotell och på hotellet finns det pool, givetvis så vill Linnéa ha en
ny bikini eftersom hennes gamla har blivit sliten. Hittade en jätte fin chock rosa bikini till
henne på HM.



Till mej själv försökte jag hitta ett par nya springskor men gick bet, visst
finns det skor men hade hoppats att hitta några på rean, så nu får jag ta mej en funderare
vilka jag ska välja, det är ju inte billigt precis, men man vill ju ha ett par ordentliga, jag vill
inte riskera att få tillbaka mitt onda löparknä.
Barnen var så snälla i sina vagnar, Oliver ledsnade på slutet och fick sträcka lite på benen :)



När jag ändå var i stan så avslutade jag dagen med att åka till Maxi och storhandla, sen blev
det bråttom hem , dels var det matdags för Alwa och Dick skulle iväg till jobbet och Linnéa
hade träning i Diös hallen. När allt var inpackat, middagen avklarad, ja lagat maten hade
Dick gjort tills jag kom hem, barnen lagda för natten så var det skönt att sjunka ner i soffan.
Emelie hade bett mej köpa chai latte när jag handlade, så givetvis gjorde vi oss en varsinn
innan vi sjönk ner i soffan, det var riktigt gott :D



Idag lyckades jag hitta en bok till Alwa, mitt första år, så jag började skriva lite i den.
Har inbillat mej att det är kul för barnen att läsa när dem blir stora.



I morse innan dem små vaknade fick jag nått ryck, jag började städa, putsade alla fönster på
insidan häromdagen och idag fick alla dörrar och skåpluckor sej en omgång av trasan. Fick ta
ett avbrott i städningen när lill hönan vaknade, det blev badning och amning och nu är jag igång
igen, springer mellan varven till datan och skriver några rader :D Nu ska jag passa på att städa
klart innan det är dags för lunch, när Linus sover tar jag med mej Alwa och åker till gymmet.
Dick som jobbat natt ligger också och sover så han får ta upp Linus när han vaknar. Albin som
också är hemma idag får väl rycka in om det behövs. Albin har haft lite ont i halsen och är hemma
är kurerar sej inför helgens resa.

 




Idag har jag beslutat att jag ska börja gå till öppna förskola med Linus, har varit lite
kluven beträffande det, det cirkulerar så mycket baciller just nu och det är inget
jag vill ha hem nu när Alwa är så liten, men jag ser ju att Linus vill ha nån att leka
med ibland, när han träffar andra barn blir han alldeles till sej, han blir så glad att han nästan blir
lite för mycket på ;)  Alla som fick barn samtidigt som mej har ju börjat jobba och hans kompisar
går på dagis, Linus kommer att vara hemma nått år till med mej.
Vi får se om vi kommer iväg, jag är ju inte så snabb på morgonen, Linus är ju fortfarande
en sjusovare :D

Ha en bra dag!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0