Mellomys

Igår var det shopping som gällde. Albins pengar som han fått i present brände i plånboken. Det var jag, Albin, Linnea och Alwa som drog iväg. Emelie som är den snällaste stora syster man kan tänka sej, erbjöd sej att ta hand om lille Linus. Dem var ute i lekparken. Albin sa glatt till mej i bilen att det var kul att bara vi kunde göra nått tillsammans, utan Linus som tar mycket tid:)
Linnea hade också pengar med sej, dem shoppade och shoppade, jätte mycket fina vårkläder. Hör och häpna, jag köpte endast ett linne till Emelie, som tack för att hon är så snäll. Vi avslutade med en fina på Fågelsången, yammi. Innan vi åkte hem plockade vi upp mamma, vi skulle ha mellomys, barnen tycker det är så mysigt när hon kommer och sover kvar.
När vi kom hem från shoppingen var jag lite trött, Alwa och jag intog soffläge och tittade på fem milen i skidor, halv sovandes.
I år hade jag flera favoriter i melodi-
festivalen, en utav dem vann. Heja Loreen :) Barnen blev besvikna, dem hejade på Danny. Tycker dock lite synd om Danny som kommit tvåa två år i rad.

Just nu sitter vi och tittar på tre milen i skidor , Lill hönan ammas. Hennes tår ser bättre ut, idag har båda varblåsorna spruckit. Ska till BVC och visa henne i morgon.
Snart är det dags för andra innebandy matchen för idag, Linnéa spelade i morse och nu är det Albins tur. Fick just Sms av Emelie, som har haft barngympa grupper och insjuknat i magsjuka, tur att hon har en hjälpledare som kunde fortsätta med gymnastiken. Stackare, det var inte länge sen hon var sjuk. Håll nu tummarna att vi andra slipper.

Ha en fortsatt trevlig helg, nu ska jag fortsätta gosa med mitt lilla hjärta, man får passa på medans Linus sover:)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0