BVC Hembesök



I tisdags morse när jag skulle göra iordning Alwa på morgonen, upptäckte jag att hon hade
fått nageltrång på båda stortårna, dem var dubbelt så stora och alldeles röda och blanka.
Stackars liten. Som tur var så skulle vi ha hembesök utav bvc, dem gör alltid det när man
har fått en liten bebis. Hon tittade på tån och sa att vi skulle lägga om tårna med alsollösning
tre gånger om dagen och skulle det inte bli bättre så skulle vi åka in till Akis. Hon var hos oss
en timme och pratade och innan hon gick vägdes lill hönan, hon hade gått upp kanon och
lyckats passera sin födelsevikt, jippi..



I onsdags var det stor kalas på G. Våran älskade Albin fyllde 12 år och dessutom fyllde även min
kära morfar 90 år. Jag och Dick tog med oss små fisarna och hämtade upp mamma och åkte till
Enköping för att fira morfar, medans barnen var i skolan. Mamma och min moster hade köpt
smörgåstårta, yammi. Min kusin och hennes man var också där.









Min kusin som är sjuksköterska kollade på Alwas tå, som såg bättre ut idag.
Efter vi ätit fick vi bråttom hem igen, ville vara hemma och hämta våran tolv åring när
han slutade skolan. På eftermiddagen fortsatte kalasandet hemma hos oss.
Albin blev mycket nöjd med alla sina presenter.







I torsdags hade jag tid på Bvc för att visa upp dem små tårna, nu när svullnaden lagt sej
så har små varblåsor tittat fram. Bvc tyckte jag skulle ringa och rådfråga på Barncentrum,
ang inflammationen, ifall hon måste ha pencillin. Där tyckte dem att jag skulle avvakta och
höra av mej om det skulle bli värre. På eftermiddagen var det dags för städning, äntligen fick
jag ner ballongerna som suttit i taket sen Linus fyllde. Linus hade jätte skoj med ballongerna.



Linus har tagit fram sin docka och han gör lika mej, när jag ammar så ammar han och när
Alwa får plåster på tårna, så får dockan också  plåster, så söt.



Ibland undrat man om han bajsar för att Alwa bajsar ;) Då får man kasta upp dem båda två på
skötbordet om man är själv hemma, Alwa var ny bytt och jätte hungrig och Linus hade precis
bajsat på sej.



I morse hade den ena varblåsan spruckit, så nu får vi hålla koll så det inte kommer in nått
smuts där och på den andra tån får vi fortsätta med omslag, tills den blåsan också
försvinner.
Nu ska barnen och jag ha fredagsmys, Dick jobbar sin första kväll på två veckor, men efter
denna helg kan han var ledig två veckor till, sen är hans tio pappa dagar slut.



Ha en trevlig helg!!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hon är ju här nu, vilken sötnos!! Stort grattis :) Vilken tur att jag hittade hit och fick se lite ljuvliga bebisbilder...mmm:)

Njut nu!

2012-03-10 @ 00:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0