Friskis dag

Jag startade dagen, som så många andra dagar, med en sväng till gymmet. Styrka och löpning. Emelie var också hurtig och hängde på. När jag kom hem blev det dem roliga torsdags sysslorna, städning :( Det gick fort att städa eftersom jag fick göra det ifred, Linus var ute och sprang efter Dick, han klippte gräset och Linus hade sin gräsklippare. Först skulle han inte gå ut, rädd pappa klipparn, sa han. Men helt plötsligt hade han klätt på sej och var ute :))

image description

Idag blev det middag tidigt, Dick och Emelie skulle åter till Enköping för en körlektion. Det går tydligen jätte bra för henne. Jag packade ner barnen i vagnen och gick ut en lång promenad, vi gick och gick, vi stannade vid lammen och tittade och därifrån fick Linus gå hem själv, eller han springer mest, vilket medför vurpor som gör att han vill åka vagn igen ;) När vi kom hem igen var det dags för pyjamas och välling, när han drack sin välling testade jag att ge Alwa ersättning ur flaska, det gick kanon, hon drack 60 ml i ett svep. Inte för att jag tänker börja flask mata henne men det är skönt att veta att hon tar flaskan om det krisar nån gång.

image description

När Dick och Emelie kom hem igen, hade dem stannar till vid min pappa, Albin och Linnea är där, Linnea hade ringt och bett dem stanna till för dem hade en sak till mej. Dem hade snickrat en blomlåda, snälla.
När dem små hoppat i säng blev vi lite hungriga, åt ju middag tidigt, det blev scones och chai latte, mums. Nu blir det sängen, ska ut på äventyr i morgon.

image description


Natti natti

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0