Säg den lycka som varar...

Förmiddagen började ju KANON, strålande sol. Linus ville givetvis bada,
vi drog fram slagen till hans lilla pool. Det var då jag fick mej en dusch, hi hi.
Jag låg och läste min tidning och Linus satt så snällt i poolen trodde jag, då
kom den, strålen från slangen, både jag och tidningarnan blev blöta. Emelie som
låg bredvid mej och pluggade, hon klarade sej minsann. Hon fick känna på hans
små bus efter en liten stund. Han satte sej på hennes rygg med kalla badbyxor
och hoppade, tyvärr var den lilla skit ungen snabb, helt plötsligt satt han på min
rygg, brrr, han var iskall.
 
 
Vi hade det så skönt i solen, höjd punkten var när Linus skulle sova lite middag, då tänkte
jag också ta en lite blunder, ha ha, vilken blåsning jag gick på, då vaknade givetvis lill hönan.
Hon fick sitta i babysittern på bordet undet markisen, jag skulle bestämt sola ett tag till, molnen
var på ingång, det var alldeles svart in mot stan.
 
Helt plötsligt kom det, regnet, ja men varför inte, vore väl dumt om det inte regna en dag, grrrr.
Emelie och jag fick bråttom att kasta in allt och sätta oss i uterummet. Det regnade inte länge,
men det var inte alls lika fint väder längre. Vi bestämde oss för att motionera istället, så när
Linus vaknade, drog vi iväg på en PW.
Underdagen fick jag lite lägges rapporter från barnen, Dick och mellan barnen åkte i morse till
deras farbror vid kusten, Häverödal. Dem hade finare väder än oss och klarade sej från regnet.
Alla fick fisk utom Linnéa, Albin hade en stor brax på kroken men då gick linan av. Vilken otur,
eller inte, jag tycker inte om att hålla på med fisk på det viset. Köper min fisk över disk ;))
 
När alla var hemma igen, blev det till att tända grillen. Kunde tyvärr inte sitta ute och äta,
men det smakade gott ändå. Alltid gott med grillat :)
 
Nej nu har jag inte tid att skriva mer, ögonbrynen ska färgas och naglarna ska lackas,
lite egen tid med andra ord. Först ska jag nog göra i ordning nått gott att smaska på framför
tvn. Det stänker ute så det blir soffhäng.
 
Puss och kram och klapp i stjärten
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0