Älskade Emelie 18 År

 
Hipp hipp hurra för våran Emelie idag!
 
Tänk att det är arton år sedan som min lilla tös kom till världen. Den sommren 1994 var
det kanon het, jag gick och väntade och väntade min ingen bebis kom. Emelie skulle ha
varit född 4:e Juli, men lätt vänta hela 8 dagar på sej. När hon väl kom ut, var jag världens
lyckligaste mamma till en dotter på 4620 g och 52 cm.  Emelie var redan som bebis snäll
och harmonisk, sov och åt.
 
Nu har hon växt upp till världens lugnaste och underbaraste tjej, tänker mer på andra än sej
själv. Duktig i skolan, jobbar, lägger ner sin själ i sitt körkort, månar om sina syskon. Är en
mycket stolt mamma.
 
 
Vi börjde dagen med sång och frukost på sängen, hela Emelies säng fylldes av syskon som
ville uppvakta sin myndiga stora syster.
Vid ett tiden var det dags för fika främmande, som vanligt har Emeile tur med vädret när hon
fyller, solen tittade fram och vi satt ute och mös.
 
Vid fem tiden var det dags för nästa sittning, grill buffe. Grillade fläskfile, gjorde färsk potatis
i ugn och lite olika såser, sallad. Tyvärr kom åska en stund på eftermiddagen, men det sken
upp tills det var dags att grilla, vågade inte duka ute, så vi satt inne. Vi har nog varit 30 personer
idag, allt har flyttit på,jag tror att Emelie är nöjd och glad över sin dag. Hon har fått jätte mycket
fina presenter. Kvällen blir inte sen för hennes del, hon jobbar tidigt i morgon, men imorgon blir
det nog ett besök på krogen :))
 
 
Nu har jag precis satt ner rumpan i soffan, dem små sover, Linus helt utmattad efter en rolig dag.
Alwa var också helt slut. Jag sover nog också snart.
 
Tack alla som kom och förgyllde Emelies dag :)
 
Kram kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0