Tisdag 28 Februari



Tjingeling på er, nu var det nästan en vecka sen jag uppdaterade igen, är fortfarande inne
i min bebisbubbla. Hon är ju bara för go våran lilla prinsessa.
Allt här hemma flyter på, den gångna veckan har mest gått till att ha besök, så trevligt så.
Alwa har fått så mycket fina kläder, tack alla :)





 

I torsdags morse när jag skulle in i duschen så upptäckte jag att vi inte hade vatten, skit också.
Fick väcka Dick och skicka ner honom i brunnen, den hade blivit vatten fylld, så eldosan som
sitter där nere hade dränkts i vatten. Jag såg tusenlapparna fara iväg. Dick fick pumpa ur allt
vatten och ta fram hårtorken och blåsa torrt och tro det eller ej men sen fungerade det. Tänk vad
låst man blir utan vatten. När allt var i sin ordning satte jag igång att baka, det går åt lite fika bröd.



Våran lilla stora Linus har börjat hitta på lite bus medans mamma ammar, det liksom lyser
i ögonen på honom. Busunge!! För övrigt är han jätte snäll mot Alwa, ibland lite för snäll, vill
gärna dra ur nappen för att sen sätta in den igen.


Bäst att hålla i nappen



 
Så här kan det se ut när jag ammar, ligger gärna på bebisens plats, eller busar..



Igår var det åter dags för vägning av Alwa, vägde även Linus som inte varit där på ett år.
Hade så klart tagit fel på tiden och var där en halv timme för tidigt, men vad gjorde det när
det fanns så många roliga bilar att leka med :D



Lill skruttan hade gått upp bra i vikt, 205g på fyra dagar. Jag märker det på henne också,
hon har varit väldigt snuttig på kvällarna och nu är hon mycket lugnare, på dagarna fick jag
amma henne varannan timme men nu äter hon var tredje timme, så skönt att det gått åt rätt
håll. Inte för att jag var orolig över vikten men det är lite stressande att få igång mjölken
under press. Alwa sover även bra på nätterna, äter vid elva och sover fram till fyra i sin säng,
äter och somnar om direkt. ( så sorry Åsa det hjälpte inte att hoppas på att jag skulle få en natt
bebis den här gången ;) Hihi)
Efter vi varit och vägt tog vi en timmes promenad i solen, jag var helt sjö blöt av svett när vi kom
hem, dessa hormoner när man ammar gör mej galen, är så varm.



På eftermiddagen ringde min pappa och frågade om han fick komma ut en sväng,
givetvis fick han det, så jag fick bråttom och for till affären och handlade så att jag kunde
göra semlor, yammi...



Linus blev eld och lågor när offa, som han säger, kom. Han plockade fram polisbilar och
ambulanser.



På kvällen bänkade vi oss framför tvn, barnens favorit program Familjen Annorlunda.
Albin säger jämnt att nu kan vi vara med, hahaha, än har jag lite för några barn så det
är ingen risk ;)



När barnen krypit i säng så åkte ostbrickan fram, för är det nått jag varit sugen på så är det
brie ost.



Ha det så bra, jag forstätter att vara i min bebisbubbla ett tag till ;)

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0