En vecka

Idag blir vår lilla Alwa en vecka:)

I måndags var det dags för det sista läkarbesöket på sjukhuset, trodde jag ja:( Våran lillskrutta hade gått ner lite för mycket i vikt, hon vägde bara 3450 g. Vi fick en ny tid för viktkontroll och jag fick åka hem och intensiv amma, varannan timme, skulle även väcka henne på natten, och hon som sover från 23 till 04.30.
På eftermiddagen fick vi fika besök av min vän Christina, fick så fina blommor och kläder till Alwa :)
I tisdags hade vi ny tid på sjukhuset, Emelie följde med mej dit, Dick och barnen skulle till fyrishov och bada. Alwa hade lyckats gå upp 60 g i vikt så dem blev nöjda, måste tyvärr fortsätta några dagar till att intensiv amma. Problemet är att hon varit lite dålig på att suga så mjölken tog lite tid på sej att rinna till.
Efter sjukhuset åkte jag och Emelie upp till Gränby och shoppade. Träffade upp min svägerska och tog en fika. Shoppade en hel del fina kläder till Alwa, det finns så mycket fint. På kvällen kom min kompis Linda och åt semlor med oss, hon hade också med sej jätte fin kläder till prinsessan.
Det kom även ett blom bud med jätte fina blommor från jobbet.
Idag hade vi åter trevligt besök av en vän och hennes dotter, Alwa fick en sån söt klänning och leggings. När dem åkt for jag till Maxi och stor handlade, Emelie och Albin var med och hjälpte till. Dick och Linnea var hemma och gick en sväng med vagnen.
I morgon är det dags för vägning på BVC, så nu är det bäst jag ammar igen.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0