Alwa

Välkommen älskade Alwa!





Äntligen är hon här våran lilla prinsessan.
Gissa om barnen blev glada. Det blev som barnen ville, en utan pille :)

Lilla Alwa kom till världen klockan fem i Onsdags morse, vid tre tiden på natten bestämde
vi oss för att åka in, jag var lite orolig att vi åkt in i onödan, då jag inte hade några värkar.
Jag kände bara att det tryckte på med fem minuters mellanrum. När vi kom in ville en
undersköterska att jag skulle sätta mej i en stol med ctg registrering och slappna av för
att kunna ta dem kommande värkarna, jag själv ville bara lägga mej på sängen och få reda
på hur mycket jag var öppen Efter en liten stund kom barnsmorskan, hon konstaterade att jag
var öppen fullt och det blev bråttom att hitta ett rum, det var ju det jag förstod. Dem trodde att
hon skulle komma innan vi hunnit till rummet, men det hände ingenting, tiden gick och tillslut tog
dem håll på hinnorna, men det hände iallafall inte nått. Efter en stund började hennes hjärtljud att
gå ner och det blev bråttom, det kom barnmorskor inrusande och sa att hon måste ut nu. Jag
som inte hade några krystvärkar fick börja krysta på ren vilja, svettten rann, och tillslut kom hon
ut med buller och bång. Det visar sej att hon kommer ut med ansiktet tittandes upp i taket, och så
ska man inte födas. Det gör att dem inte roterar som dem ska genom bäckenet, det var därför hon
inte sjönk ner så att vattnet gick och att jag inte fick krystvärkar. Lilla skit unge. Barnmorskan sa
att det var tur i oturen att hon låg så, annars hade jag nog inte hunnit in till förlossningen.




Efter en stund kom dem in med den lillla fika brickan, tänk så gott ett par mackor och
en kopp te kan vara. När vi fikat bad jag att dem skulle mäta och väga lill skruttan,
Dick var nämligen tvungen att åka hem för att skjutsa barnen till skolan, dem skulle ha
friluftsdag och behövde ha hjälp med packning och matsäck.

 



När Dick åkt hoppade jag in i duschen och sen tog vi lillan i vagn och gick upp på BB avd,
jag hade bestämt att jag skulle stanna ett dygn, hade fått åkt hem till lunch om jag velat men
tyckte det var skönt att stanna. Under dagen försökte jag vila lite, men man är ju hur pigg som
helst fast man inte sovit.








Dick tog med sej barnen på en shopping runda, sen kom dem upp med
paket och fika. Hörde lång väg när dem ivriga fötterna kom klapprande mot min dörr :)

  

 



Det blev så tomt när familjen åkt hem. Dem kom tillbaks och hämtade hem mej på
torsdag eftermiddagen. Då var det skönt att få följa med hem.





Innan vi åkte hem var vi ner till förlossning för att lägga ut henne på webbisarna.
Väl hemma har vi bara tagit det lugnt och myst, haft lite besök.



 







Det var lite om våra första mysiga dagar med våran nya lilla prinsessa.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Marie i Vattholma

Ett stor Grattis till er lilla prinsessa.



Många kramar från mig

2012-02-20 @ 16:13:10
Postat av: mormor

Vilka fina bilder på den lilla söta prinsessan!Hon är för gosig!

2012-02-20 @ 18:32:37
Postat av: Anonym

Grattis! :)

2012-02-20 @ 23:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0