2:a Advent

Helgen bara försvann, som helgerna alltid gör...
I fredags var jag och dem små hem till Linda och barnen. Hade en mysig fredags förmiddag. På eftermiddagen åkte jag och Linnéa upp till spåret, invigning av mina nya skidor, vi hann åka 40 min innan det var dags för en trött Linnéa att åka på innebandy träning.


 I lördags började jag min dag med ett styrkemedel pass på Friskis, förvånad över att jag knappt hade nån träningsvärk från dagen innan. Mitt på dagen var det dags för innebandy, Linnéa hade match i Hallstavik, vinst med 1-0. Bra jobbat :) Solen tittade fram på eftermiddagen, jag tog Linus med mej på bobben, tyvärr var det inte plogat överallt där vi brukar gå, så promenaden blev längre än jag tänkt, Linus stackarn blev så frusen om fingrarna. Snälla Emelie fixade varm choklad och smörgås och bäddade ner honom under en filt. Mys!
Albin skulle också ha spelat match men har haft feber i helgen, han blir aldrig riktigt hundra.
Idag var det -20 när vi vaknade, solen tittade fram och det blev -15. Först blev det lussebullsbak, Alwa ville tydligen också baka, hittade henne i mjölpåsen, med mjöl på näsan. Sen på med skidkläderna och ut i spåren i det härliga vädret. Linnéa hängde med. Hon är duktig och gnissar på i sitt eget tempo. Efter vi varit duktiga och åkt en mil, blev det adventsfika.
Nu ska jag titta på adventskalendern med barnen. 

Kram kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0