Efter sol kommer regn

Hej hej, har inte uppdaterat på två dagar och vad har nu hänt, hmm.
 
Gårdagen började med att Alwa vaknade redan klockan sju, och hon pratar som jag
skrivit tidigare med ganska hög röst. Jag hade ingen lust att gå  upp, och ligga kvar i
sängen var inte att tänka på, då skulle hon väcka Linus som ligger i sitt lilla rum bredvid
oss. Då kom jag på att Emelie inte var hemma, så jag tog Alwa och smög upp på övervåningen
och lag mej i Emelies säng. Alwa låg bredvid mej och babblade och jag slumrade till, när
klockan var åtta somnade hon också om och vi sov fram till nio.
 
 
När vi smög ner från övervåningen, hörde jag att Linus vaknat. Fixade i ordning barnen och
sen blev det frukost.
 
 
Jag själv satte mej och åt när dem andra var klara, Linus tittade på sina älskade Cars och
Alwa låg och lekte på golvet.
 
 
När Dick vaknat, han hade jobbat på krogen, åkte jag in och tränade, sen blev det bråttom
hem, klockan två var det grill och poolparty tillsammans med Åsa och hennes familj. Vi
hade det så mysigt, åt gott och drack god rosé. Linus som är sån fegis när det gäller att
bada, blev en liten fisk i vattnet. Ville inte gå upp, fastän han skakade som ett asplöv.
 
 
 
Vilken härlig kväll det blev, det sken upp, som dem flesta kvällar, vi satt ute tills det var dags
för Usain Bolt skulle springa. Vilken kille, han är helt otrolig.
 
 
Idag var det dock inte lika soligt, men fortfarade varmt och skönt. Efter en lång frukost och
lite packning, blev det gymmet, egentligen var det menigen att jag och Linnéa skulle
åka in till mamma och hämta en väska, men det är lika bra att passa på att träna när man
ändå är i stan, det blev även en tur till affären. Kom på att jag inte hade några nappar till
nappflaskan, som man kunde dricka välling ur, till Alwa alltså, Linus har givetvis. Ikväll fick
nämligen Alwa välling för första gången, det var tydligen gott, hon åt  upp nästan allt.
 
 
På eftermiddagen blev det mer packning och strykning, nu är jag i stort sett färdig, skönt :)
Till middagen idag blev det bortfall av barn, Emelie drog till Stockholm och Albin och hans kompis
Jonas drog på bio och sen skulle han sova över hos honom. Hoppas Jonas lyckas övertala
Albin att börja spela fotboll i Ärentuna igen. Tycker det är sååå tråkigt att Albin som är en klippa
på att lira, har slutat.
Nu har det börjat regna, så det blir soffhäng, Wallander filmen på fyran.
 
Kramiz
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0