Torsdag 19:e April




Idag var det dags för öppnaförskolan igen, duktiga jag ;)
Vi fick även med oss Dick dit, han har haft ledig vecka. Tyvärr hade jag missuppfattat tiderna
på öppnaförskolan, idag var det för barn 0-18 mån, tur att vi hade Alwa med oss. Hon var jätte
aktiv, hon sov.



Linus däremot hade fullt upp, visste inte rikitgt vad han skulle leka med,helst allt på en gång.
Han byggde lego, byggde tågbana, lagade mat och körde med bilar. Tyvärr fanns det inga
barn i hans ålder där, eftersom jag tittat fel, och dem små barn som var där åkte hem ganska
tidigt, dem blev trötta. Linus var nog väldigt nöjd ändå, med lite miljöombytte.



När vi kom hem fick Linus lunch och Alwa tuttade, sen när Linus hoppat i säng för en liten
middagslur, tog jag med mej Alwa och åkte en sväng till Gränby, hade lite att fixa med.
Hittade en fin vårjacka till Albin, köpte den inte, det törs man inte längre, så det får bli
en tur upp på Gränby i helgen.
Undertiden jag shoppade var Linus och Dick ute i det fina vädret, dem hade tagit en
promenad uppe i fårhagen och tittat om det var några fina vitsoppor på väg. På våren
är backen alldeles vit, så fint.



Nu har vi precis ätit våfflor, jag och Dick drog till med lyx varianten. Våfflor med räkor,
creme fraiche, löjrom och rödlök, yammi..



Tyvärr måste jag snart värma på våffeljärnet
igen, Albin är på innebandyträning, vi kunde inte vänta med maten pga att Linnéa ska
snart iväg på fotbollsträning. Undertiden hon tränar tänkte Dick övningsköra med Emelie.
Jag är hemma och myser med mina små, snart är det läggdags för Linus och sen vid åtta
hoppar lillskruttan i pyjamas och ammas för att sen hoppa i säng för natten. Det står nog
inte på förrens dem lägger sej vid sju båda två. Alwa sover väldigt bra, när hon somnat så
vaknar hon vid fyra och äter och somnar om i sin säng, sen vaknar hon igen vid halv sju
och äter men då får  hon ligga kvar bredvid mej och sova, mys mys.




Go kväll från mej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0