Söndag 1:a April




Usch och fy vilket väder det var igår när man vaknade, ett riktigt aprilväder.
Det var så kallt inne, så det första jag gjorde var att hoppa i mysoverall och
på med vintejackan sen bar det av ut i vedboden. Här skulle det tändas i
brasan. Brrrrrrrrr
På förmiddagen tog vi det bara lugnt, mös omkring i mysoverall, Linus fick
nått ryck och ville ta ett bad och det kunde han väl få. Fick knappt upp honom
ur vattnet igen, lagom till lunch fick jag tvinga upp honom, sen satt han i soffan
och mös medans jag gjorde lunch.



När vi sitter och äter kommer Emelie hem, hon hade varit hos en kompis över natten,
när hon åkte sken solen och det var vår, när hon kom hem var det snöstorm, gissa om
hon frös. Hon var ju ganska tunklädd.
Efter Linus sovit middag åkte vi hem till fina Henna med familj, tiden den bara sprang
iväg, det hann bli middags tid innan vi for hem igen. Det fick bli nån middag som gick
fort, tacotallrik och ett glas rött. Undertiden jag lagade middag blev det syskonmys i
soffan.



Det har känts så tomt i helgen när Albin och Linnéa varit borta, och lite tyst, Linnéa är
ju ganska bra på att hålla låda ;) Jag blev tipsad om att Albin hade blivit fotograferad
på cupen och kortet låg ute på nätet på innebandysajten.se.


När dem två minsta i familjen kommit i säng blev det vuxenmys. Ostbricka och grönsaker
med dip. Vi tittade på nya Svensson Svensson filmen, den var så där.


I morse sov vi länge och låg kvar i sängen och mös, sen blev det en lång frukost.



På söndagar har Emelie barngymnastik grupper och dem slutar klockan tolv, då stod
Dick på parkering för att hämta upp henne det var dags för övningskörning. Det hade
gått jätte bra, hon åkte till Vattholma och runt på små vägarna. Jag lag Linus och sen
tog jag och ställde mej på  löpbandet, sprang 5 km, skönt.



På eftermiddagen gjorde jag slag i saken, jag tog Emelie med mej och åkte in till Gränby,
där köpte jag nya löparskor, köpte även ett par till Emelie. Bäst att passa på när Stadium
hade 25%. När vi ändå var i shopping tagen så blev det lite present inköp, Dick fyller år
efter påsk. Nu börjar jag faktiskt bli lite less på alla födelsedagar i den här familjen, nu
dröjer det några månder till nästa, men då ska det firas med buller och bång, Emelie fyller
18 år, min lilla tjej har blivit stor.
Nu har barnen kommit hem och hela familjen är åter samlad, så nu ska vi mysa lite innan
dem trötta barnen ska hoppa isäng. Det har nog inte blivit mycket till sömn.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: henna

Tack för en supermysig fikastund :) Kram <3

2012-04-04 @ 10:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0