Torsdag 1:a September

Igår morse drog jag och Linus in till min frissa. Linus stannade i dörren
och trodde först att han skulle klippas, sen klev han försiktigt in. Vi satt
oss i soffan och väntade på våran tur, Linus hoppade upp i mitt knä och
lag sitt huvud på min axel och blundade, han låtsades nog sova för att
slippa bli klippt. Sötisen!! Precis när det var min tur att sätta mej i stolen
kom Dick förbi, han har jobbat dag denna vecka, han tog med sej Linus
så åkte dem till svandammen och matade fåglarna.
Han smakade också på mackorna dem hade med sej till fåglarna. Linus tyckte det
var lite läskigt när fåglarna hoppade upp och skulle ta mackan ur handen på honom.
Efter en timme kom dem tillbaka till salongen, då var Linus lite modigare och fattade att
det var jag som skulle klippas och inte han. Han dök ner i leksakslådan, där hittade han
en massa bilar att leka med.
Rätt som det är kommer han fram till mej med en bil, det var Blixten från filmen cars.
Det var just den bilen som han så bestämt ville ha på Åhléns dagen innan och blev så
arg när han inte fick.
När det var dags att åka hem blev det mycket riktigt som jag misstänkte, mitt lilla monster
visade sej. Han skulle bestämt ha med sej Blixten och en stor polisbil hem, när jag tog av
honom bilarna lag han sej på golvet och skrek en stund, det gick ganska snabbt över och sen
tog han mej i handen och vi gick till bilen.
Idag var det min tur att gå upp med barnen, jag skjutsade dem till skolan inklusive Emelie, idag
skulle hon ha stor packning med sej, hennes klass skulle cykla två och en halv mil och sen tälta, burr.
När jag lämnat av henne på stan passade jag på att åka och träna, sen var det bråttom hem för
idag skulle jag ha fika främmande, jag snodde ihop en rabareberpaj. Vi satt länge och fikade.
När Linus sov så passade jag på att lägga mej en stund, jag visste ju att stor handling väntade
mej efter middagen. Nu är jag hemma igen och sitter framför Robinson, känner att jag är lite
hungrig måste nog göra mej en god macka.
Ha det så gott!!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0