5:e september

Ja då har man snott Emelies data igen då, och ska försöka komma
ihåg vad som har hänt den senaste tiden.
I Fredags var Dick ledig och vi åkte in till Ikea på morgonen, där åt
vi frukost, det var gott.
Vi stannade även till på Barnens Hus, hade sett att dem sålde ut bilbarn-
stolar. Vi slog till och köpte en, lite tidigt än kanske men tiden går så fort.
Lika bra att passa på när det är bra erbjudanden. Linus skötte sej så bra,
så han fick gå och titta på bilar, han fastnade förstås för en grön traktor.
Den köpte hans snälla pappa till honom, Linus blev super nöjd. Men så ledsen
han blev när han fick lämna ifrån sej den när kassörskan skulle ta betalt.
Super mallig kille!!
På kvällen fick vi främmande, Owe och Karin med sina tvillingpojkar,  tjejerna var
hemma. Barnen börjar bli stora, så det är sällan vi ses allihopa. Linus tyckte det var
så roligt att få två pojkar att leka med, ville inte alls dricka välling och gå och sova, men
när han lag sej på kudden tror jag att han somnade direkt. Till kaffet hade jag gjort
pannacotta. Det var första gången som Linus smakade, han åt upp nästan allt innan vi
andra hade hunnit sätta oss till bordet, Nam nam.
I lördags och söndags var det dags för mej att jobba, passade på att ta en sväng
till gymmet innan jobbet. Emelie har också varit duktig och jobbat hela helgen, dem
hade nått jippo på Öb så hon fick rycka in.  I Söndags hade Dick fullt upp med alla
idrotter som ungarna skulle på, Albin hade först innebandy match på  Fyrishov klockan
tio sen var det meningen att han skulle ha spelat fotbollsmatch i Bälinge på eftermiddagen,
men när han kom hem hade han feber, igen. Suck!!! Efter lunch var det dags för Linnéas
fotbollsmatch, på hemmaplan. Direkt efter matchen skulle hennes lag vara bollmajor på
herrarnas match.  Jag skyndade mej hem för att ta hand om Linus så att Dick kunde åka
och titta, men det skulle jag inte ha gjort, jag glömde matkassen som jag handlat på jobbet.
Det var bara för mej och Linus att åka tillbaka till Gränby och hämta den. Det man inte har
i huvudet får man ha i benen.
Idag var jag och tränade på förmiddagen, då passade Dick på att ta med sej Linus in till
ambulansen, Owe som jobbar där hade lovat att Linus skulle få komma och titta. Men dem
hade otur, dem hann inte mer än dit så fick Owe utryckning. Linus fick iallfall se lite och sen
så fick han en fin nalle med sej hem. Nu har vi nyss gått en lång promenad, Linnéa skulle på
fotbollsträning och skulle bestämt cykla dit, men var lite osäker på vägen, så jag fick gå med
och visa.  När jag kom hem hade Albin bakat en sockerkaka,m alldeles på egen hand, han hade
inte gräddat denoch det är jag glad för, vill inte att han ska trixa med ugnen själv. Så nu ska
lilleman i säng och vi ska fika med sockerkaka till Idol. Vilken otur att Dick jobbar. HI HI
Ha det så bra, tills vi hörs igen. Snart hoppas jag!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Dick

Hoppas ni sparar en bit,kram

2011-09-05 @ 21:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0