Shopping

Ja nu har det varit shopping gånger två.
Igår åkte Dick och jag, ja givetvis Linus också, till Thuns en sväng på
förmiddagen, vi shoppade lite grann, mestadels till Linus. Han har växt en hel
del sen i våras, så alla hans bodys är urväxta, han behövde också lite varma
utekläder. Hittade även en tuletrasa till den kommande bebisen, alla dem andra
har varit helt tokiga i sina trasor, så det blir säkert så denna gång med ;)



Idag var det dags för lite shopping i stan, men först åt jag en god och lång mysfrukost.
Det är så mysigt att sitta inne i köket med tända ljus och äta sin frukost, när vinden
stormar utanför.



Vi började med en tur till Kappahl. Linnéa behövde ett par nya jeans och ikväll var det
dags för kalas och hon ville att vi skulle köpa en tröja i present, hittade dock inte nån
tröja, det blev ett fint armband istället. Sen gjorde vi ett besök på Barnens Hus, Linus
fastnade på bilavdelningen och jag gick runt och tittade på lite babyprylar. tex så har min
skötväska gått sönder och dessutom är den lite liten nu när jag kommer att få ha med mej
saker till två barn. Jag köpte inget idag, men nu har jag kollat läget. Däremot blev det lite
shopping på Ikea, håller på att gör iordning inne i Linus rum, ska snart byta ut spjälsängen
till en växa säng och göra iordning för alla hans bilar. Så vi inhandlade en ny bilmatta, den han
har är för stor för hans lilla skrubb.


Kollade även efter lite hyllplan och lådor på hjul att kunna skjuta in under sängen. Jag vill få
så mycket fri golvyta som det bara går i hans lilla rum. Bebisen kommer till en början att få
kojsa inne hos oss.
När vi kom hem bäddade jag ner Linus och Dick, Dick ska jobba hela helgen, själv åkte jag in
till gymmet, körde lite styrka och 30 min crosstraining. Börjar känna mej förkyld, så vi få se om
det bryter ut nu när jag tränat.
Nu har vi precis avnjutit fredagsmiddagen, tacos givetvis, Dick har åkt till jobbet och Linnéa är
skjutsad på fest, så nu ska Linus i säng och jag och Albin ska göra iordning för fredagsmys och
Idol.



Önskar er alla en riktigt skön helg!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0