Ny vecka

God morgon!!



Äntligen har min förkylning börjat släppa, jag började veckan med att
åka till gymmet och träna. Trodde det skulle kännas att man varit borta
ett tag nu, men allt kändes som vanligt, skönt. På väg hem från träningen så
stannade jag och köpte ett gäng vantar till barnen, dem har en förmåga att
försvinna, iallfall en utav dem. Så nu har jag inhandlat svarta vantar så man
förhoppningsvis kan hitta två som passar ihop. När jag kom hem blev det ett
snabbt inhopp i duschen, idag väntades lunchbesök av Åsa och lille Oliver.
Linus tycker det är så kul med Oliver, tyvärr blir han lite hårdhänt ibland, han
vill så väl, men han får vänta ett tag innan han får med sej Oliver i sina lekar.



Usch vad tråkigt väder det har varit i ett par dagar, längtar redan till våren, när
solen börjar värma igen. Det här med regn och rusk och kyla är inte min grej.
Häromdagen bokade vi en resa till kommande höst, kul att ha nått att se fram till.
Visst det är nästan ett år kvar, men flygbolaget släppte biljetterna häromdagen och
då är det lika bra att slå till medans priserna är låga, dem höjs ganska snabbt.
Vi hade också sån tur att det boende vi hade när vi var i Torrevieja 2010, var ledigt.
Det var så fint och barnvänligt där och nära till allt. Det kan behövas när hela familjen
Taikon ska ut och resa ;)





Idag hade jag tänkt att vi skulle börja våran dag med en lång och skön promenad, men
efter att ha tittat ut och regnet hängde i luften, så stannade vi inne. Hoppas att det blir
finare på eftermiddagen. Jag får väl ta och förbreda inför middagen ikväll, det ska ätas
tidigt. Linnéa har innebandy träning och Dick har gått och blivit tränare för hennes lag.
Direkt efter träningen måste han åka in till jobbet, så det blir till att utfodra djuren innan dem
ska iväg halv fem. I vanliga fall brukar den som tränar tidigt få äta efter, men Dick kan ju inte
gärna åka till jobbet på tom mage.




Nej nu ska jag gå och tända en brasa, är lite kyligt inne.

Ha en bra dag!!

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0