Fredag 18:e November

image description

Go kväll. ligger på soffan med benen i högläge, har så ont i mitt ena ben.

I onsdags var det dags för mej att jobba, innan jobbet passade jag på att gå en
morgonpromenad i solen. Det var riktigt kallt ute, jag stoppade i åkpåsen i vagnen.
Linus satt skönt ner bäddad, hade önskat att det var jag som satt där i värmen.
Det tog i och för sej inte lång stund innan jag var varm, det börjar bli lite jobbigt att
gå nu, mitt bäcken säger ifrån, det känns i kroppen att man har varit gravid några
gånger ;)



På eftermiddagen var det dags för mej att åka in och jobba lite. Jag hann inte mer än kliva
innanför dörrarna så gick strömmen. Det blev helt mörkt , efter en timme fick vi beskedet att
vi kunde stänga för dagen, strömmen skulle inte komma tillbaka innan det var dags att stänga
för kvällen.
På torsdag morgonen var det dags för Emelies utvecklingssamtal, det tog ca 15 minuter. Allt
var bra, hon hänger med bra i skolan och alla lärarna var nöjda med hennes prestationer.
Kul att höra, men detta visste jag ju redan. Jag vet att min stora fina tjej är duktig.
Hade även utvecklingssamtal med Linnéa, hon skötte sej också exemplariskt, kunde
gå därifrån och vara stolt över min lilla tjej.
Efter samtalet åkte jag och Emelie till gymmet, vi körde styrka i 30 min och sen körde vi 30
min crosstrainer. När jag kör crosstrainern känns det ingenting i bäckenet, skönt att man
fortfarande kan röra sej lite grann, nu när det börjar ta emot att promenera.
På vägen hem stannade vi till och handlade lite gott till kvällen, det var Dicks enda lediga kväll
på hela veckan så han ville ha lite mys. Det blev marängsviss och filmen Hur många lingon finns
det i världen. Den var riktigt rolig.



Jag har skaffat mej ett eget bord, perfekt ;)




Igår var det även städning och byta säng till Linus som stod på agendan. Linus fick en växasäng
istället, den sängen fick plats åt andra hållet i hans rum. Vilket gjorde att han fick större yta att
leka på. Vi hade köpt en ny bilmatta och gjorde i ordning ett bilrum åt honom. Han var hel nöjd.
Jag trodde det skulle bli ett himla springande upp och ner ur sängen, men tro det eller ej han kom
inte upp en enda gång. Han klev inte ur sängen förrän jag öppnade dörren i morse och sa godmorgon.



Han skuttade ur och började leka med sina bilar.



Han lekte med bilar och jag gjorde mej i ordning för en dag på jobbet. Det blev en lång
dag, mitt ben gillar inte riktigt att stå stilla. Det är ju inte många steg man gör när man
jobbar, butiken är ju inte så stor.



På rasten satt jag en stund med fötterna i högläge och sen sprang jag iväg och köpte
några julklappar, hittade även en söt liten pyamas till den lilla i magen.


Under hjärtat stod det ; My heart belongs to dad :D
Ja det ska bli spännade att se vad det är för liten filur inne i magen, jag tror ju att det är en
tjej men som den sparkar så kan man ju tro att det är en liten kille. En liten kickers, har aldrig
varit med om nått liknande.



Innan Dick åkte till jobbet beställde vi pizza och hade lite mys.

Lilleman har nyligen hoppat i säng, ska bli kul att se om det går lika bra att lägga
honom ikväll.



Klockan börjar närma sej åtta och vi ska ta fram lite godis och titta på Idol, men först
ska jag åka och hämta Albin som är på disco i skolan.

Ha en skön helg!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0