Valborg



På Valborg startade jag och barnen med en tur till stan, vi mötte upp
Karin och hennes barn. Våra kära respektive jobbade på en varsinn
nation. Vi försökte att titta lite på forsränningen men det var så sjukt
mycket folk, så det var svårt att se nått.







När dem sista farkosterna hade gått i mål, var barnen hungriga,
dem fick bestäma var vi skulle äta. Det blev Max.



Vid ett tiden tog vi bilen hem, Linus började bli trött och jag tänkte
att det skulle vara bra om han sov ordentligt eftersom det skulle bli
en sen kväll. På eftermiddagen åkte vi hem till Karin, karlarna skulle
komma hem vid halv sju, så Karin och jag satt och pratade medans
barnen lekte. När karlarna kom hem så åkte grillen på, medans köttet
grillades åt vi en mycket god förrätt som Karin hade gjort.



Till och med barnen smaskade och åt. Det serverades avoccado halva
med skagenröra, honungsmelon med parmaskinka, jordgubbar, vatten
melon och brieost med parmaskinka. Yammi!!







Vi hade precis hunnti ätit klart när det var dags att gå till kasen. Men fy
så kallt det var. Barnen frös så dem skakade, Linus satt väl inpackad i
vagnen. Han var duktig och höll sej vaken, han blev lite rädd för fyrverkerierna.



På väg hem från kasen trodde jag Linus skulle sova, men ack vad fel jag
hade. När vi kom hem till Ove och Karin igen så kom han in i andra andningen.
När klockan var halv tolv och Linus fortfarande var vaken, tänkte vi att det
var dags att åka hem. Jag hade precis tagit på honom jackan då han springer
iväg och ramlar på vardagsrumsmattan. När jag tar upp honom rinne blodet
från pannan, stackars liten. Det är tur att Ove är ambulanssjukskötare, han
tejpade igen såret i pannan. Ni kan ju gissa att liten skrek. Trött som han var.
Han slocknade direkt i bilen på väg hem och sov till tio i morse.
När han vaknade var han glad och full i bus.





Idag har jag jobbat hela dagen, så nu ska jag dricka en kopp te och lägga mej
på rygg i soffan. Det var en hel del att göra idag, full rulle. Ny arbetsdag väntar
i morgon.

Natti natti 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0