Planterings dax



Ny vecka!
Jag och Linus tog en lugn och skön förmiddag. Emelie hade sovmorgon och 
gjode oss sällskap en stund. När hon åt frukost var Linus snabbt där och 
hoppade upp och tiggde lite macka.



 
När solen tittade fram tog vi och gick ut en stund, jag började med mina planteringar.
Köpte en hel del blommor förra veckan och dem måste ju ner i krukorna.
Vädret har som sagt inte varit det bästa, så jag har inte haft lust att stå ute i regn
och blåst. Jag hann plantera två krukor innan det var dags för lunch.



Undertiden som Linus sov åkte jag in och tränade, kom precis hem lagom tills
han vaknade och dem andra barnen kom hem från skolan. Efter att vi alla hade
ätit lite mellis gick vi ut. Jag planterade och Dick toppdressade gräsmattan.
Äntligen blev jag klar med planteringarna, lagom tills det var dags att gå in och
laga middag.

 

 


Ja nu har Dick att vattna i sommar ;)

Till middag idag serverades stuvade makaroner och köttbullar. Jag vet inte vad
det var i maten men Linus blev jätte gosig och skulle tula med sin syster.



Nej nu ska jag umgås med min kära man, som äntligen är ledig.

Ha det så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0