Händelserik dag för lilleman



Idag har det varit en dag med många ny intryck för lilleman. Det hela började
med att när vi kom hem från våran morgnonpromenad, så står en skogsmaskin
inne på grannens tomt. Den håller på att såga ner ett träd, gissa om Linus fick
stor ögon, men det var allt bra läskigt också. Undertiden jag åt frukost, tittade
Línus ut genom fönstret. Det kom även en stor traktor med plog och plöjde åkern.



När jag fått undan morgonstökat så gick vi ut, men det var på ett rejält
avstånd som han tittade på traktorerna. Han började med att sitta på
altan kanten.



Efter stund så sprang han åter runt i trädgården.



När vi gick där i trädgården kom Åsa på fika besök, jag hade bakat årets första
rabarberpaj, mums. Trodde att den skulle vara super sur men inte då.
Helt plötsligt när vi sitter där och fikar dyker Dick upp, han jobbade kort dag i dag.
Med sej hem hade han två jätte fina krukor, bild på dem kommer när
jag har planterat.
Dick ville hem och fixa våran vattenpump, med jämna mellanrum så måste vi fylla
på luft trycket till vattnet. Undertiden som han grejade satt Linus på tryggt avstånd
i gungan. Kompressorna lätt lite illa tyckte han.







Nu mera älskar Linus att gunga, han kan sitta hur länge som helst.
På eftermiddagen blev det full rulle, Linnéa skulle först på Lasergame
och när hon kom hem var det bara att byta om för att fara på
fotbollsträning. Fatttar inte hur hon orkar. Dick han drog in till stan
igen, för att lämna in Saaben på verstaden. Turbon har rasat, skit kul.
Billigt och bra. NEJ
För att varva ner lite på kvällskvisten tog vi vagnen och gick iväg till
hagarna, där har bonden precis släppt ut fåren och lammen. Så söta.
Vi gick även och klappade hästarna, ja dem klappade hästarna, jag
tittade på. Jag är ingen häst fantast.









En helt underbar dag hemma på landet i Ekebylund.

Kram


Kommentarer
Postat av: Marie i Vattholma

Jag det är inte kul när turbon går, det har jag varit med om på gamla saaben. Visst är de söta de små lammen, syrran min har 16 st hemma. Lilleman blev ju jätte söt i nya frillan.



Kramisar Marie

2011-05-11 @ 20:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0