Skolans kväll

Åh så skönt, äntligen får jag sätta mej i soffan.
Den här dagen har gått i ett..
Startade dagen med att damma huset innan Linus vaknade,
Dick drog iväg och besiktade bilen, när han kom hem stack
jag in till stan och tränade och lämnade över dammsugningen till
Dick. På eftermiddagen var det dags för övervåningen att få
bli städad.
Idag blev det middag tidigt, barnen skulle ha skolanskväll, då
är det öppethus och alla föräldrarna får komma och titta vad
deras kära barn kan. Så strax innan fem drog vi iväg, Dick som
skulle iväg till jobbet hann bara vara med i skolan tjugo minuter.
Han hann besöka Albin på träslöjden. Albin var jätte dukitg.

 

Albin hade fått i uppgift att tillverka ett påskägg att sätta i påskriset.



Han fick lite hjälp av sin pappa att hålla i. Så här blev slutresultatet.




Linus tyckte nog att han hamnade i himmelriket, han gick runt runt.



Helt plötsligt står Linnéa i dörren och vill att jag ska komma till hennes
klassrum, det var dags för fika. Jag tog Linus under armen och Linnéa
tog fika väskan och så sprang vi iväg. Efter fikat var det målning på
schemat, dem skulle välja en bild från tavlan och rita av.
Tyvärr missade jag när alla barnen hade diktläsning, dikter dem
skrivit själva.



Klockan halv sju var skolkvällen slut, då var Linus väldigt trött.
Det var bara att göra välling och kasta honom i säng. För mej
väntade skurning av alla golven och tvättmaskin och diskmaskin
skulle plockas ur. Allt var klart precis i tid till att Arga snickaren
började. Äntligen får jag ta kväll...

Kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0