Lite shopping

I morse när jag vaknar ser jag att solen skiner, ska jag
ha sån tur att jag kan få njuta nån timme i solen i dag.
Jag startar morgonen med min vanliga promenad, dock utan
Linus, han fick stanna hemma med Dick och mysa. När vi ätit
frukost och gjort morgonsysslorna så bestämde vi oss för att
dra in till stan en stund. Det börjar bli dags för Linus att få ett
par skor och ett par gummistövlar skulle nog behövas. Snart är 
snön borta och Linus kan börja gå runt ute och leka, det ska bli
så skönt.. 



I dag fick glasögonen sitta på hela vägen in till stan, så söt.
Han bara satt där och funderade.



Vi styrde bilen till Skopunkten, där gick Linus loss bland hyllorna.



Här är han i full fart och provar skor. Han var så duktig och gick några 
varv runt i butiken när han provade de olika skor vi satte på honom.
Vi inhandlade ett par gympaskor och ett par gummiguttar.

 



När Emelie kom hem från skolan var han snabb och visa hur duktig
han var att gå i sina nya skor.
När Linus hoppade i säng för att sova en middagslur, gjorde jag i
ordning en kesoröra som jag stoppade i varma pitabröd. Detta
smaskade jag och Dick i oss ute i solen, vi satt där i nästa två
timmar och bara njöt. Solen värmde bra, jag fick ränder efter mitt
linne. Albin kom ut en stund och gjorde oss sällskap,
han ville bli förhörd på sin geografi läxa. 
Efter vi ätit middag var Linus så gnällig, han gick bara runt och pep.
Frågade honom om han ville åka vagn, då skuttade han ut i tvättstugan
och började dra i sin overall. Eftersom det var så varmt och skönt ute
fick  han ta på sej sin vår overall. Vi tog en sväng till affären och på
vägen hem stannade vi till hos hästarna. Linus sa inte ett pip på hela
tiden han satt bara och njöt.





När vi kom in igen var det pyamas och välling som gällde. Liten var
trött. Nu har hela familjen precis tittat på Sofias änglar, tänk så fint
dem gör och vad dem gör folk glada.

Nu ropar barnen att dem hoppat i säng så nu får jag ta och springa
upp för att säga god natt.

Natti natti!!


Kommentarer
Postat av: Karin Monie

Åh vad söt han är! Blev så nyfiken!!! vad ska du besluta? barn? jobb? spännande!!!!

2011-03-25 @ 10:40:31
Postat av: Karin Monie

Åh vad söt han är! Blev så nyfiken!!! vad ska du besluta? barn? jobb? spännande!!!!

2011-03-25 @ 10:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0