Fettisdag!



Trodde faktisk att i dag skulle Linus vara på bättringsvägen,
men det var bara ett önsketänkande. Han var sämre än innan. Idag
fick jag inte i honom mer än en halv flaska välling till frukost. Han var
snorigare än han varit innan och febern vill inte ge med sej. Vi började
morgonen med en promenad ute i friska luften, då satt han så nöjd.



Här försöker jag att få i Linus sina favorit frosties flingor, men inte
ens det försöket lyckas. Han kastar ner dem till hunden. Buse där!
Det jag har lyckats få i honom under dagen är två burkar fruktpuré,
tyvärr kräktes han upp den andra burken när han hostade. Suck!
Jag har fått skeda i honom vatten, eftersom han inte vill dricka.


Lill plutten!!

Vid lunch beslöt jag mej mer för att ringa 1177, tyckte Linus blev allt
sämre. Ville inte sova om han inte låg i min famn och febern gav inte
med sej trots alvedon. På 1177 tycket dem att jag skulle ringa hemläkar
jouren så slapp jag åka iväg med honom. Hemläkarjouren åker ut till
patienter alla dagar 18-21. Vi hade sån tur att han kom först till oss,
klockan sex var han här. Han konstaterade det jag misstänkte, öroninflammation.
Det var bara för Dick att kvista in till apoteket i Gränby. Jag hade fullt sjå
att hålla Linus vaken. Undertiden Dick var borta tror jag Linus började få
ont i öronen, han skrek och sparkade. När han fått pencillin så somnade han
bums. Nu hoppas jag att det vänder fort..

Nu har vi haft lite semel mys!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0