Albins tur



När jag vaknade kvart över nio i morse, funderade jag över hur
det kom sej att jag hörde Albins hostande. Den första tanken som
kom var att dem hade försovit sej, men då hade dem garanterat
väckt mej, sen förstod jag att han hade blivit sjuk. Han har haft
det jobbigt med sin astma hosta hela helgen, hostat och hostat.
Idag när han vaknade hade han tydligen 38,7 i feber.
När Dick som varit och tränat kom hem var det min tur att träna.
När jag tränat färdigt hade solen kommit fram, och den värmde så
skönt. Idag blev det kaffe och macka ute i solen, åh vad jag längtar
till våren. Efter att ha suttit i solen en timme var det dags att göra
lite nytta. Jag hade nämligen fått för mej att krypa ut på vinden för
att plocka fram lite bit vänliga böcker till Linus, han älskar att titta
i böcker, men tyvärr så bläddrar han lite hårt och stoppar dem gärna
i munnen. Hittade dock inga böcker men jag hittade spisen och lite
tillbehör, så dem åkte fram. Linus blev glad och stod där och plockade
med låtsas tomater och rörde i grytor.





I morgon får jag ta och ge mej ut på den andra vinden för att
hittta böckerna, det är så typiskt att man inte hittar det man ska
ha när man tar sej tid och letar. Det är ingen höjdare att åla om-
kring ute på vinden bland råttskit och döda flugor.
Linnéa har precis önskat att jag ska göra scones, så jag får sätta
fart nu så dem blir klara till klockan åtta, då vill barnen titta på
Familjen annorlunda. Det blir lite måndags mys!



Kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0