Glass stopp

Tjo hej!!

Idag var det sovmorgon här hemma, Linus väckte oss allihopa
vid nio tiden. Linus fick frukost och sen gick vi våran morgon runda.
Undertiden låg barnen hemma i sina pyamasar och tittade på tv. När
jag kom tillbaka hade dem tagit sej friheten att äta frukost framför
tvn. Jag åt min frukost vid köksbordet, hihi, där blev jag sittade till
halv tolv, så skönt. Linus han satt och byggde lego, det tycker han
är riktigt roligt. Han börjar bli så stor. Nu kommer det även fler och
fler ord ur hans lilla mun, mamma, kaka, gurka, jacka, macka, men
ni ska inte tro att han vill säga pappa. Dick försöker ibland men då
bara blänger han på honom och säger MAMMMA.



På eftermiddagen bakade jag en rabarberkaka, vi tog en fika tillsammans
allihopa innan Emelie åkte med bussen till Enköping. Hon har många klass
kompisar som bor där och nu hade någon av dessa tjejer fyllt år. Så henne
ser vi inte mer den här helgen, det är alltid lika tomt när hon åker, men
det är lika bra att man vänjer sej.
På kvällning tog jag, Albin, Linnéa och Linus en cykeltur, vi stannde till på
Ica och köpte glass. Vi satte oss på en gräsmatta i solen och åt. Så varmt
och skönt. När vi kom hem igen hade det blivit sängdags för lilleman, men
först blev det ett snabb bad.


Lik pappa men söt ändå ;)

Ha en bra helg!




Kommentarer
Postat av: mormor

Jag tycker att Linus var väldigt lika Albin på badkortet! Kram

2011-06-03 @ 11:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0