Onsdag 15:e Juni

Vart tog sommaren vägen, nu har det regnat i två dagar. Ja jag vet
att det behövs regn, men jag som älskar sommar och sol vill ha
SOL. Det kan regna på nätterna tycker jag.
Igår var jag bara hemma, ja förutom morgonpromenaden, jag
passade på att greja lite inne. Barnen som var ute och spelade
fotboll fick hålla ett öga på Linus som självklart också ville ut.



Jag fick även nått ryck och sprang ut i rabarberlandet, jag gjorde en
kräm till lunch och en paj till fikat. Krämen gick inte hem hos Albin och
Linnéa dem tyckte däremot att paj och vaniljsås va gott.
Mot kvällning när barnen var på träning, tog jag, Linus och Dick cyklarna
och drog iväg, vi cyklade min morgonrunda. Linus sitter och pratar och
pekar på allt han ser. Tyckte lite synd om Dick när vi cyklade,  han har fått
en spricka i revbenet av nån idiot när han jobbade, så han hade lite ont.
Vi hann precis hem innan regnet öste ner, sicken tur.



MORGONMYS





Idag har jag haft en liten egen dag, jag åkte först till frissan och sen tog
jag vägen förbi gymmet. Dick tog barnen och åkte förbi graven med
lite fina blommor från trädgården, pioner och jasmin. Det doftar så gott.



När jag kom hem från stan så sov lill skiten och hans pappa, Dick ska
jobba i natt. Jag satt mej med en stor baugette och en kopp kaffe och
kollade lite på datan. Sen blev det full rulle när alla var vakna, Dick skulle
till jobbet, Linnéa träna, Albin spela match och Emelie skulle på bio.

Nu har lugnet lagt sej igen, Linnéa och jag ska nu äta jordgubbar och grädde.

Go kväll!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0