Bad utflykt



Idag var det Bälinge badet som gällde, hela familjen drog iväg.  Vi hann inte mer
än lägga ut badlakanen så var barnen i vattnet. Linus blev nog lite chockad över
att vattnet inte var lika varmt som hemma i badbaljan. Satte sej så glatt ner i
vattnen men reste sej lika fort igen.

 




 



När det badats och lekt en lång stund, var det dags för lunch och lite fika.



Våran lilla mariekex tjuv



Linus blev som förstelnad när han hörde en traktor.



Man blir trött av sol och bad, Linus satt och vilade, jag provade att lägga
honom i vagnen men det fanns för mycket att titta på, men han satt
alldeles stilla i 30 minuter och tittad på alla som badade. Han piggnade till
igen när syskonen kom med glass.



Han fick en alldeles egen piggelin, gissa om han var mallig.

 



På eftermiddagen när vi kom hem så fortsatte Albin och Linnéa och bada,
Linus och Dick lag sej för att sova middag, Dick jobbar inatt. Jag fick nån
energi kick och dammade, skurade golv och toaletter och tvättade, så nu
kan jag njuta i solen med gott samvete imorgon.
När det var dags för Linus att gå och sova hittade jag honom i full fart med
att försöka få av sej kläderna för att kunna sätta på sej badbyxorna som han
hade varit ut och hämtat.



Jag försökte tala om för honom att klockan var för mycket för att bada, men se
det gick inte. Han skullle bada till varje pris, envis som han är. Okej tänkte jag
det är ju sommar och vad gör väl det om han är uppe en stund till. Men han fick
nöja sej med att jag fyllde vatten i hans lilla minipool.



Linus kväll slutade med lite mys i soffan med syrran.



Nej nu har barnen ledsnat att vänta på mej, nu ska vi ha mys kväll och titta på
en gamal bra film Die Hard.

Go kväll!!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej fina.



Vilka härliga bilder och videoklipp. Hoppas du och familjen mår bra. Själv håller jag på att svimma av värmeslag. Vet inte var jag ska ta vägen, men jag vill inte klaga :-)



Jag har nu hittat min nya favoritmascara. Wonderlash är fantastisk, lika så den röda nya. Den har dock en ovanlig borste. Jag gillar den!



Puss och kram



/Hannah

2011-06-30 @ 15:56:18
URL: http://www.bloggfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0