Ett års kontroll

I morse fick jag väcka Linus halv nio, klockan kvart
över nio skulle vi vara på ett års kontroll på bvc.
Linus började skrika direkt när vi kom in i rummet,
sen skrek han sej igenom vägning och mätning, tystnade
en stund för att sen börja skrika igen när läkaren under-
sökte honom, sen var det dags för spruta, en i varje ben.
Linus vägde 11280 och var 79,5 cm lång. Han följer sin
födelsekurva perfekt.
När vi skulle gå därifrån fick inte ens Dick bära honom, han
skulle till mamma. Nu återstår det att se om han får feber.



Vi hann i stort sett inte mer än hem, då kom Linus kompisar för
att fira att Linus fyller ett i morgon. Av Oscar fick han ett blått
fint paket.



Där i var det ett par fina mysbyxor, perfekt, kläder går alltid åt.
Av Bianca och Elliot fick han ett grått fint paket.



Han fick tre stycken bilar som man kan koppla ihop med
magneter.
Till lunch gräddade jag våfflor med sylt och glass, alla
barnen smaskade och åt.

 



Efter lunch var dags att ta fram lite gott fika, pollykladdkaka
med glass. Precis när alla åkt hem kom Helena och hennes son¨
Melvin, Melvin håller på att skolas in hos dagmamman och kunde
inte komma när dem andra kom.



Av Melvin fick Linus en jätte fin bok, här hjälper Linnéa till
att läsa, Linus var lite hård hänt.
När alla åkt hem var liten så trött, det blev bums i säng.
Jag tog och hoppade i mina träningskläder och stack till
gymmet. När jag efter en och en halv timme, ringde hem,
låg Linus fortfarande och sov. Helt slut. Jag tror även att
sprutan påverkar honom lite. Nu ikväll satt han nästan och
somna till Bolibompa. Så det var bara att göra en flaska
välling och i säng. Jag blev visst också lite trött, tog en liten
lur på soffan när Dick gav Linus välling.
Nu sitter jag och tittar på när min kära man skurar golven.
Jag håller på att samla ork för att gå och hänga tvätt.

Ha en trevlig kväll!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0