Tisdag 22:a Februari

I morse när man vaknade och tittade på termometern,
så var det inte mer än -7, jippi, Linus och jag drog i väg
ut med vagnen på en morgon promenad. Tintin sprang
och gömde sej, men inte slapp han undan för det inte, nu
skulle vi ut och gå. När vi kommit hem igen och ätit våran
frukost så satte jag igång med att frosta av frysen, nu hade
jag väntat länge nog med det, lika bra att passa på medans det
fortfarande är minus grader. Linus satt och tittade och funderade
nog på vad jag höll på med.



När det började rinna ner vatten i hinken på golvet blev det
genast spännande, där kunde man ju plaska. Tack sa jag, men
jag behöver ingen hjälp. Linus placerade jag i sin stol framför
tvn, i hopp om att han skulle sitta där en stund och inte vara
i vägen. Det tog nån minut och när jag tittade till så satt han
inte längre fint och tittade på tvn.



Busunge!



Varför sitta i stolen när man kan stå....
När Linus sov middag tog jag tag i mitt andra projekt som legat
över mej, att rensa två garderober i Emelies rum, en garderob
med lakan och gardiner och en annan med gamla vinterkläder.
Man samlar på sej en massa skit och Emelie behövde en till garderob
till sina kläder och väskor. Så nu när det är sportlov och Emelie kan
hjälpa mej så var det bara att passa på. När vi var klara blev det
en hel garderob tom, som hon fick. Gissa  om hon blev glad...
Imorgon får vi lite främmande under dagen så jag har precis bakat
lite kakor, mina favoriter. Små chokladkakor som smakar som
chokladtryffel. MUMS!!

Hej hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0